Marketing blog
Blog o marketingu. Sprawdź, czytaj i poszerzaj swoją wiedzę!
UX writing – co to jest? Jak wygląda praca UX writera?
Sprawdź, w czym specjalizuje się UX writing. Co to za zawód, ile kosztują takie usługi i gdzie można szukać pracy, jeśli chce się zostać UX writerem — na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w...
Kim jest webwriter i na czym polega web writing?
Sprawdź, co robi web writer, jeśli świat marketingu pisanego to jest to, co Cię interesuje. Wiele specjalizacji nie zalicza się do popularnych, ale daje ciekawe możliwości rozwoju. Copywriting we...
Co robi technical writer? Definicja, szkolenia i praca.
We współczesnym świecie można popaść w klątwę wiedzy albo totalnie zgubić się z powodu tworzonego co rusz nazewnictwa. Wśród nowo utworzonych zawodów pojawiała się w ostatnim czasie specjalizacja...
Co to jest microcopy? Definicja, cel, przykłady.
Znasz pojęcie microcopy? Dziś skupimy się na wyjaśnieniu, czym jest taki rodzaj copywritingu i dlaczego jest on niezbędny w wielu sektorach świadczonych usług. Na wstępie powiem tylko tyle, że mikro...
Jak przeprowadzić i napisać wywiad?
Wśród wszystkich tekstów, które czytamy, dość często wymieniane są wywiady. W mediach często można znaleźć rozmowy z gwiazdami lub z politykami. Ale są też wywiady z ekspertami z różnych sektorów,...
Jak fotografować włosy?
Fotografowanie włosów to sztuka wymagająca nie tylko technicznej biegłości, ale także zrozumienia, jak światło, kompozycja i stylizacja mogą wpłynąć na ostateczny efekt zdjęcia. Czytaj dalej,...
Ile zarabia copywriter? Poznaj stawki za godzinę i za 1000 znaków.
Aktywność zawodowa z punktu widzenia wielu ludzi jest ważnym aspektem życia. Jasne, że lepiej byłoby gdyby kasa spadała na nas z nieba, ale satysfakcja po dobrze wykonanym zadaniu jest często...
Copywriter freelancer – na czym polega taka praca? Wady i zalety.
Masz dość wykonywania poleceń? Otwórz firmę i stań się zarówno wymagającym szefem jak i pyskatym pracownikiem. Serio, to możliwe! Copywriter freelancer to profesja, która wymaga konsekwentnego...
Jak fotografować ubrania?
Coraz więcej osób decyduje się dzisiaj na zakup odzieży przez Internet. Nie mamy czasu na jeżdżenie do centrów handlowych i spacerowanie po sklepach stacjonarnych, w których ciągle brakuje...
Copywriter – jak zacząć? Jak zostać profesjonalistą w Internecie?
Szukasz branży, w której stawia się na elastyczny czas pracy i umożliwia się kreatywną realizację poszczególnych zleceń? Poznaj tajniki zawodu copywritera. Sprawdź, jak zacząć i jak stać się...
Jak robić zdjęcia butów? ABC fotografii obuwia.
Zakupy w sieci są coraz bardziej popularne. Ludzie już nie tylko zamawiają przez Internet książki, czy kosmetyki, ale także ubrania, obuwie, a nawet żywność. Wszystkie te produkty docierają do...
Jak robić zdjęcia zabawek? Przewodnik.
Fotografia zabawek wymaga sporo przygotowania i umiejętności aranżacji. Trzeba się nieźle „nagimnastykować”, aby zdjęcie było nie tylko estetyczne, ale także przykuwało uwagę grupy docelowej i było...
Jak robić zdjęcia zwierząt? Poradnik.
Robienie zdjęć zwierzętom to nie lada wyzwanie. Żywe istoty ciągle się poruszają i nie da się zmusić ich do pozowania. Nie oznacza to jednak, że jest to tajemna wiedza, której nie dasz rady zgłębić...
Jak fotografować kwiaty? Instrukcja robienia zdjęć roślinom.
Natura zachwyca każdego człowieka, a obcowanie z nią uspokaja i poprawia humor. Nic w tym dziwnego, że wciąż otaczamy się zielenią. Kwiaty do wystroju wnętrz wykorzystują restauratorzy i właściciele...
Jak robić zdjęcia mebli? Informacje dla branży meblarskiej.
Czy wiesz, że aż 95% konsumentów uważa, że walory wizualne są kluczowe do podjęcia decyzji o zakupie produktu? Oczywiście jakość przedmiotów i wiarygodność sprzedawcy jest również istotna. Aby...
Jak robić zdjęcia nieruchomości? ABC fotografii mieszkań i domów.
W dobie wzrastającej popularności social mediów niemal każdy człowiek pokazuje cząstkę siebie, swojego wyglądu, podróży i codziennego życia w sieci. Jest coraz więcej influencerów, którzy chętnie...
Jak robić zdjęcia samochodu? Wskazówki dla branży motoryzacyjnej.
Motoryzacja to temat, który towarzyszy każdemu człowiekowi. Niewielu jest dorosłych, którzy nie mają prawa jazdy, większość posiada też własne samochody. Nie jest więc łatwo zdobyć klientów i...
Jak fotografować paznokcie? Instrukcja robienia zdjęć.
Dłonie są wizytówką człowieka. Wie o tym każda stylistka paznokci. Aby Twój biznes był zauważalny w sieci, musisz zadbać o profesjonalne fotografie, które zaprezentujesz na stronie internetowej i w...
Gated content – definicja i zastosowanie. Jakie są korzyści i zagrożenia korzystania z takich treści?
Większość użytkowników Internetu przyznaje, że nie wyobraża sobie korzystania z płatnych treści w Internecie i nigdy nie „klika” w takie materiały. Odbiorcy nie przepadają także za stronami...
Fast content – co to takiego? Poznaj definicję i zastosowanie szybkich treści.
„Żyj szybko, kochaj mocno, umieraj młodo…” – tak śpiewał rockowy zespół Róże Europy wiele lat temu. Zwrot ten znakomicie oddaje dzisiejszy fast content, który stał się tak bardzo modny w mediach...
Fun content – co to jest? Jak prowadzić marketing z humorem, ale nie będąc śmiesznym?
Chyba zgodzisz się ze mną, że każdy w swoim zabieganym życiu potrzebuje trochę humoru. Przeglądając media społecznościowe i serfując po Internecie, szuka przynajmniej trochę rozrywki. Prowadzisz...
Jak robić zdjęcia jedzenia? Poradnik fotografii kulinarnej i dań.
Fotografowanie jedzenia to bardzo wdzięczny temat, który może zaowocować inspirującymi obrazami i zwiększoną liczbą klientów. Wszyscy codziennie jemy i kiedy zobaczymy ciekawe zdjęcie...
Jak pisać posty na Twittera (X)?
Platforma społecznościowa, z której często korzystają politycy oraz dziennikarze powstała w 2006 roku. Twitter kochają również szarzy Kowalscy, ponieważ świat mediów społecznościowych w ostatnich...
Jak robić zdjęcia biżuterii? Vademecum fotografii jubilerskiej.
Kobiety kochają biżuterię. Zakup nowych kolczyków, pierścionka, łańcuszka lub bransoletki to znakomity sposób na poprawę humoru, a także świetny prezent dla drugiej osoby. Pamiętaj, że sprzedaż...
Jak robić zdjęcia produktów? Poradnik o fotografii produktowej.
Dzisiejszy świat opanowały piękne obrazki i zdjęcia, które przykuwają uwagę, zachwycają i sprawiają, że klienci chcą zrobić zakupy. Dowiedz się, jak robić dobre zdjęcia produktowe, aby zachęcić...
Jaki dron do filmowania? Ceny, porównania i porady, jak wybrać drona do wideo.
Zastanawiasz się nad rozpoczęciem kariery operatora filmowego drona? A może chcesz po prostu potraktować to jako ciekawe i bardzo angażujące hobby? Bez względu na powód - w każdym przypadku warto...
Jak pisać posty na LinkedIn?
Platforma LinkedIn powstała z myślą i specjalistach branżowych z całego świata. To właśnie tu nawiążesz relacje służbowe, znajdziesz pracę lub zdobędziesz nowe umiejętności. W jaki sposób korzystać...
Książki dla copywriterów. Polecane pozycje o copywritingu.
Książka jest jedną z najlepszych form pozyskiwania informacji. Mimo sporej konkurencji, jaką jest internet, to właśnie książki wciąż cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród osób, które...
Jak pisać posty na Instagram?
Tworzenie postów na Instagram może wydawać się łatwe. Przecież każdy potrafi napisać coś od siebie lub stworzyć notatkę branżową pod zdjęciem. Al e czy faktycznie o to w tym chodzi? Co trzeba...
Jak tworzyć posty na social media?
Wszystko wskazuje na to, że social media to nie tylko źródło informacji i utrzymywania kontaktów międzyludzkich, ale też dbanie o rozwój biznesu. Małe i duże firmy prześcigają się w tworzeniu...
Jak napisać post na FB? Instrukcja pisania i dodawania postów na Facebooku.
Facebook to platforma, która cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Mimo tego są użytkownicy, którzy dopiero teraz zaczynają przygodę z prowadzeniem firmowego fanpage. Z tego artykułu...
Content marketing — co to jest? Definicja, korzyści i dla kogo.
Czym jest content marketing? Jeśli prowadzisz firmę w kanałach onlajnowych to z pewnością wiesz, że to pojęcie przewija się niezwykle często. Ba! Można nawet rzec, że od niego zależy los każdej...
Personal branding — co to jest, na czym polega i dlaczego warto?
Marzysz o tym, by Twoja marka osobista była znana w całym regionie, kraju, a może i na całej kuli ziemskiej? Poznaj tajniki profesjonalnego personal brandingu. Sprawdź, na czym polega ta dziedzina i...
Prompt engineering — definicja, cechy, historia. Jak zostać specjalistą od promptów AI?
Chcesz wiedzieć, kim jest i czym zajmuje się prompt engineer? Współpraca człowieka z AI to dla wielu pracowników tej wirtualnej branży przyszłość. Sprawdź, czy rzeczywiście ta profesja ma szansę...
Copywriter online – praca, zarobki, usługi. Co warto wiedzieć?
Copywriter to zawód, który w dzisiejszym świecie cyfrowym odgrywa kluczową rolę. Artykuł ten będzie skupiał się na pracy copywritera online, zaznaczając istotne kwestie związane z zarobkami oraz...
Copywriting AI: dla kogo i jak wykorzystać takie teksty w praktyce?
Teksty generowane przez sztuczną inteligencję (artificial intelligence - AI) zdobywają coraz większą popularność w różnych dziedzinach - od zwykłych lekkich wpisów blogowych np.: o gotowaniu, po...
Kreatywny copywriter – kim jest i co robi?
Kreatywny copywriter to nie tylko autor tekstów, lecz prawdziwy artysta słowa, który potrafi przekształcić proste myśli w porywające narracje. Jego zadaniem jest nie tylko tworzenie treści, ale...
Skuteczny copywriter – kto to taki?
W erze internetu, gdzie każdy kanał komunikacji jest przesycony treściami, sztuka przyciągania uwagi stała się kluczowym wyzwaniem. Nie ma już miejsca na nudne, monotonne przekazy. Każde zdanie musi...
Dobry copywriter – kim jest i jak go rozpoznać?
W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie komunikacja stała się kluczowym elementem sukcesu w biznesie, umiejętność przekazywania treści w sposób przekonujący stała się niezwykle cenna. Copywriting,...
Video content – czym jest oraz jakie są jego rodzaje?
W dzisiejszym świecie cyfrowym dyskusja na temat video contentu stała się kluczowym elementem strategii marketingowych. Czytaj dalej, a dowiesz się, co to jest wideo content, jakie są jego rodzaje...
Długość filmu na TikToku – co wpływa na czas trwania video?
Media społecznościowe odgrywają ogromną rolę w naszym życiu. Jednym z najbardziej popularnych platform społecznościowych, szczególnie wśród młodszych użytkowników, jest TikTok. Jest to...
Marketing video – czym jest i dlaczego jest tak skuteczną formą promocji?
Wirtualny świat z roku na rok coraz bardziej się rozwija, a video stanowi nieocenioną strategię dla firm dążących do osiągnięcia sukcesu. Niezależnie od rozmiaru działalności jest więc kluczowym...
Tani copywriter a jakość tekstów. Czy warto kierować się ceną?
Pewnie zadajesz sobie za każdym razem pytanie kiedy zlecasz teksty dla swojej firmy: czy warto kierować się ceną? Wybór copywritera - zwłaszcza jeśli zależy Ci na jakości tekstu, to decyzja...
Najlepszy copywriter – czy taki istnieje? Po czym go poznać?
Najlepszy copywriter - czy taki istnieje? To pytanie, które nurtuje wielu przedsiębiorców i marketerów poszukujących wyjątkowych tekstów reklamowych i treści, które przyciągną uwagę potencjalnych...
Czym jest phygital? Na czym polega nowy trend łączący sieć z realem?
W branży (e)commerce bezustannie pojawiają się nowe, często zaskakujące trendy. W ostatnim czasie mamy do czynienia ze zjawiskiem określanym słowem phygital. Co łączy to jedno słowo i jakie...
Profesjonalny copywriter – czym się zajmuje? Cechy i zarobki.
Specjalista od treści to nieoceniony gracz w dzisiejszym świecie marketingu. Jego umiejętność tworzenia skutecznych treści reklamowych i marketingowych może znacząco wpłynąć na sukces każdej firmy...
Quality content — co to jest? Co warto o nim wiedzieć?
Internet rządzi się swoimi prawami. Nikt chyba nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Content marketing, żeby był skuteczny, wymaga treści. Są one jego niekwestionowanym fundamentem. To od nich...
Content SEO Specialist – kim jest i co robi specjalista od treści pozycjonujących
W dzisiejszych czasach, wraz z coraz większą konkurencją w internecie, każda firma pragnie być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Jednym z kluczowych czynników wpływających na...
Czym są i jak dobierać frazy kluczowe?
Każdy, kto kiedykolwiek miał jakikolwiek kontakt z marketingiem w internecie, nie jeden raz musiał spotkać się z pojęciem słów lub fraz kluczowych. W każdym materiale dotyczącym czy copwritingu, czy...
Cechy copywritera — jakie umiejętności powinien mieć copywriter?
Marzysz o tym, by trafić do zacnego grona Winklersów? Wcale się nie dziwię, bo ja kocham swoją pracę i uwielbiam, gdy opuszki placów melodyjnie stukają w klawiaturę. Ale żeby zasilić nasze szeregi i...
Tematy na blog — skąd brać pomysły na artykuły i wpisy blogowe?
Słyszysz copywriter — myślisz nieograniczone pokłady kreatywności? Pewnie nie tylko Ty reagujesz w taki sposób na tę profesję. Bądź co bądź copywriting to chyba nie zawód, a styl życia. Tylko wtedy...
Gdzie szukać zleceń dla copywriterów? Poradnik.
Copywriting to dziedzina marketingu, która zyskuje na popularności w Polsce. Jednakże, pomimo rosnącego zainteresowania, wielu copywriterów nadal staje przed trudnością znalezienia odpowiednich...
Content manager – kim jest, co robi i ile zarabia?
Obecnie coraz więcej firm korzysta z marketingu internetowego jako narzędzia do pozyskiwania nowych klientów. Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest tworzenie wartościowych treści, które...
Content creator – kto to? Czym się zajmuje i ile zarabia?
Obecnie coraz więcej osób chce zarabiać na tworzeniu treści w sieci. Content creatorzy, czyli kreatorzy treści stali się ważnym elementem dzisiejszej kultury internetowej. W Polsce także możemy...
1000 zzs — co to znaczy i ile kosztuje?
Współpraca z copywriterem może być rozliczana na dwa sposoby. Najczęściej opiera się na określeniu ilości znaków ze spacją. Mam tu na myśli legendarne 1000 zzs. Stawkę za 1000 zzs można porównać do...
Frazy kluczowe long tail, czyli długi ogon — czym są i do czego mogą się przydać?
Praca copywritera dotyka wielu ciekawych zagadnień. Człowiek, który nie ma na co dzień kontaktu z marketingiem czy też z copy, nie wszystkie kwestie zrozumie od razu. Jednym z takich pojęć jest...
Rodzaje copywritingu – jakie typy i oblicza copywriterów warto znać?
Czym tak właściwie jest copywriting? Dla osoby całkowicie zielonej w tej dziedzinie wystarczyć powinno stwierdzenie, że zawód copy polega na pisaniu. Zapytasz: “pisaniu czego?”. Ano tak naprawdę...
Na czym polega redakcja tekstu?
Według Wielkiego słownika języka polskiego redakcja to „opracowanie tekstu pod względem merytorycznym i stylistycznym”. Czyli redakcja tekstu to przeczytanie go i zwrócenie uwagi na każde słowo,...
Senior copywriter. Kim jest, ile zarabia i na czym polega jego praca?
Senior copywriter to profesjonalista, który tworzy treści do różnych materiałów marketingowych, takich jak: reklamy, broszury, strony internetowe, posty na social media czy e-maile. Starszy...
Junior copywriter – praca, zarobki i ścieżka kariery
Junior copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów reklamowych oraz innych treści marketingowych. Ludzie zatrudnieni na tym stanowisku dopiero rozpoczynają swoją karierę jako copywriterzy....
SEO copywriter – kompendium wiedzy. Kim jest i czym się zajmuje?
Kreatywny twórca lekkich treści czy skrupulatny rzemieślnik, który dokładnie wykonuje kolejne zadania, by całość przyniosła oczekiwany efekt? Na wstępie Cię trochę rozczaruję, ponieważ SEO...
Content writer — kim jest i dlaczego warto skorzystać z jego usług?
Szukasz, specjalisty, który kompleksowo zajmie się treściami? Potrzebujesz kogoś do tworzenia chwytliwych tekstów na stronę www, profesjonalnych opisów kategorii lub produktów w Twoim e-sklepie, a...
Copywriting — co to jest i co warto o nim wiedzieć?
Copywriting w ostatnich latach zyskuje na popularności. Zmiany w dotychczasowym schemacie prowadzenia firmy sprawiły, że większość znaczących przedsiębiorstw przenosi swoją działalność w czeluści...