Platforma społecznościowa, z której często korzystają politycy oraz dziennikarze powstała w 2006 roku. Twitter kochają również szarzy Kowalscy, ponieważ świat mediów społecznościowych w ostatnich latach trochę pozwala uciec od życia w „tu i teraz”. Chcesz wiedzieć, jak rozwinąć skrzydła w swojej firmie Zacznij publikować wartościowe tweety. Sprawdź, jak się za to zabrać, by osiągnąć zamierzony cel.

Post na Twitterze — czym jest i jaki jest jego cel? Jak napisać tweeta?

Post na Twitterze, popularnie określany także słowem „tweet” to krótki wpis na ścianie mediów społecznościowych, który w tej chwili nie może przekroczyć 280 znaków. Mimo że nie jest to dużo, to w pierwszej odsłonie tweety mogły mieć maksymalnie 140 znaków. 

Celem tweetów na tym portalu społecznościowym jest przekazywanie swoich spostrzeżeń, ocen oraz odczuć innych użytkowników w formie krótkich notatek. Niejednokrotnie oprócz czystej treści, tweety tworzą również zdjęcia lub krótkie filmiki. 

Firmy wykorzystują tę platformę do promocji swoich usług wśród użytkowników, kreując wizerunek eksperta.

Jakich błędów unikać publikując wpisy na Twitterze?

Przede wszystkim wpisy na Twitterze powinny być krótkie, zwięzłe i na temat. To najważniejszy wyznacznik wymogów na tej platformie. I to właśnie ten wyznacznik wyróżnia tę platformę od takich mediów społecznościowych jak Facebook czy Instagram. 

Oczywiście w publikacjach nie można okazywać agresji, poniżać innych użytkowników lub promować innych niedozwolonych według prawa i etyki zachowań. 

Instrukcja obsługi Twittera. Jak napisać wiadomość na Twitterze i opublikować wpis?

Aby opublikować post na Twitterze, kliknij pole z napisem „co się dzieje?”. Następnie napisz tam krótką notatkę, której długość nie przekracza 280 znaków i kliknij napis “retweet”. To słowo w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza po prostu „podaj dalej”. 

I to by było na tyle. 

Twój tweet rusza w świat i czeka na interakcje pozostałych użytkowników platformy.

Kiedy publikować tweety na Twitterze?

Według statystyk najlepszą porą na tweetowanie jest środa i czwartek. Posty na Twitterze, które mają największą oglądalność, trafiają na platformę w godzinach popołudniowych i wieczornych. A zatem, jeśli zależy Ci na dużej popularności wpisów, zadbaj o to, by pojawiały się one regularnie i były publikowane właśnie w tych przedziałach czasowych.

Podsumowanie: kiedy warto prowadzić firmowy fanpage na Twitterze?

Prowadzenie kampanii reklamowych lub informacyjnych na poszczególnych platformach społecznościowych wymaga znajomości zasad, które na nich panują. Prowadzenie fanpage na Twitterze wymaga wytrwałości. Warto również zadbać o kreatywność i świetną znajomość danej branży. Przy odrobinie cierpliwości na Twitterze, tak jak na pozostałych platformach, można wygenerować duży ruch, który zwiększy zainteresowanie marką.