Senior copywriter to profesjonalista, który tworzy treści do różnych materiałów marketingowych, takich jak: reklamy, broszury, strony internetowe, posty na social media czy e-maile. 

Starszy copywriter to zazwyczaj doświadczony i utalentowany specjalista, który ma duże umiejętności tworzenia skutecznego i angażującego copy, które trafia do konkretnej grupy odbiorców i zachęca do dalszego działania – np.: do zakupów czy nawiązania kontaktu. 

Może pracować w agencji reklamowej, w wewnętrznym dziale marketingu lub jako freelancer. Obowiązki senior copywritera mogą obejmować prowadzenie badań, opracowywanie pomysłów, pisanie i edytowanie tekstów, współpracę z zespołami kreatywnymi oraz prezentowanie pracy klientom, a także zarządzanie grupką junior copywriterów.

Co należy do głównych zadań senior copywritera? Jakie są jego obowiązki?

Starszy specjalista w copywritingu to osoba odpowiedzialna za tworzenie tekstów reklamowych i promocyjnych.

 Głównymi zadaniami starszego copywritera są między innymi:

  1. Tworzenie skutecznych koncepcji reklamowych i strategii komunikacyjnych.
  2. Pisanie tekstów reklamowych dla różnych nośników, takich jak: ulotki, plakaty, reklamy prasowe i telewizyjne, reklamy internetowe i reklamy radiowe.
  3. Edycja i korekta tekstów reklamowych.
  4. Współpraca z grafikami, projektantami i innymi specjalistami od marketingu w celu stworzenia spójnej kampanii reklamowej.
  5. Badanie rynku i analiza potrzeb odbiorców.
  6. Przygotowywanie treści na strony internetowe.
  7. Tworzenie kart produktów, a nawet opisów produktów do sklepów internetowych.
  8. Dostarczanie contentu na kanały socjal media.
  9. Pisanie i modernizacja blogów.
  10. Kontrolowanie pracy młodszych specjalistów z teamu.

Senior copywriter powinien mieć zdolność przekazywania informacji w sposób skuteczny i zrozumiały oraz umieć dostosować styl i wydźwięk tekstu do odbiorców. 

Jak zostać senior copywriterem? Wymagania i doświadczenie.

Żeby zostać starszym specjalistą w copy, warto skończyć studia z zakresu marketingu, reklamy lub zarządzania i zdobyć praktyki zawodowe w agencjach reklamowych, lub w działach marketingu różnego rodzaju firm. To zapewni zdobycie niezbędnego doświadczenia i rozwinięcia umiejętności w copy. A także zapoznanie się ze specyficznym środowiskiem szeroko rozumianego marketingu.

Oprócz wykształcenia i doświadczenia ważne są również cechy i umiejętności takie jak:

  1. Zdolność pisania tekstów reklamowych w sposób skuteczny i zrozumiały dla przeciętnego człowieka.
  2. Kreatywność, a także umiejętność tworzenia oryginalnych koncepcji reklamowych.
  3. Znajomość technik perswazyjnych i umiejętność przekazywania informacji w sposób przekonujący, bezpośredni i łatwy w odbiorze.
  4. Dobra organizacja i umiejętność pracy pod presją czasu.
  5. Umiejętność współpracy z innymi specjalistami od marketingu i reklamy.
  6. Znajomość języków obcych będzie dodatkowym atutem.

Osoba zainteresowana karierą w zawodzie senior copywritera powinna również być dobrze zorientowana w aktualnych trendach i rozwojach w branży reklamowej oraz być ciągle gotowa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w tym kierunku.

Gdzie może uzupełniać swoją wiedzę senior copywriter?

Środowisko, w jakim obracają się doświadczeni copy jest bardzo wymagające. Konkurencja nieustannie wzrasta, więc warto jest, aby copywriter dbał o swoją wiedzę i ją stale uzupełniał. Jak może to robić?

Oto kilka propozycji:

  1. Kursy i szkolenia stacjonarne i przez internet.
  2. Konferencje i warsztaty.
  3. Samodzielne poszerzanie wiedzy, poprzez czytanie książek i artykułów oraz śledzenie blogów czy podcastów związanych z branżą.

Wymiar czasu pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego senior copywritera

Czas pracy starszego specjalisty od copywritingu zależy od rodzaju jego zatrudnienia. Jeśli pracujesz “na własną rękę”, masz większą elastyczność w kwestii czasu pracy. Z kolei związanie umową z agencją reklamową czy jakąkolwiek inną firmą wiąże się już konkretnym czasem wykonywania czynności na rzecz pracodawcy. 

Ile zarabia senior copywriter? Od czego zależy wysokość jego wynagrodzenia?

Wynagrodzenie starszego copywritera głównie zależy od rodzaju jego zatrudnienia. W agencjach contentowych stawki wynagrodzenia mogą być uzależnione od wielu czynników, takich jak np.: rodzaj i lokalizacja firmy, specyfika przedsiębiorstwa oraz jego pozycja na rynku.

Średnio wynagrodzenie senior copywritera może wynosić około 10 – 20 tysięcy złotych miesięcznie. A w przypadku freelancerów – wynagrodzenie jest zależne od ilości zleceń i ich wielkości. Doświadczeni copy, którzy działają “na własną rękę” mogą zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy – w jeden miesiąc!

Jeśli chodzi o możliwości rozwoju zawodowego – senior copywriterzy mogą aplikować na stanowiska managerskie, a nawet zarządzające w firmie, w której są (lub chcą być) zatrudnieni.

Praca na stanowisku senior copywriter. Podsumowanie i dlaczego warto?

Praca na stanowisku starszego specjalisty w copywritingu może być bardzo interesująca i satysfakcjonująca dla osób, które lubią tworzyć i pracować z tekstem. 

Oto kilka powodów, dla których warto rozważyć taką karierę:

  1. Możliwość wpływu na to, jak ludzie postrzegają marki i produkty: jako senior copywriter będziesz mieć okazję tworzyć teksty, które przekonają ludzi do zakupu produktu lub skorzystania z usługi. 
  2. Ciągły rozwój: branża reklamowa i marketingowa cały czas się zmienia, więc jako senior copywriter będziesz mieć okazję ciągle poszerzać swoją wiedzę i umiejętności.
  3. Praca z różnymi klientami i projektami: jako doświadczony copywriter będziesz mieć okazję pracować z różnymi klientami i na różnych projektach, co pozwoli Ci na zdobycie cennego doświadczenia i rozwinięcie umiejętności.
  4. Możliwość pracy w różnych miejscach: jako starszy specjalista możesz pracować w agencji reklamowej, w firmie lub nawet jako freelancer, co pozwoli ci na większą elastyczność i możliwość pracy z dowolnego miejsca.
  5. Atrakcyjne wynagrodzenie: senior copywriterzy mogą otrzymywać atrakcyjne wynagrodzenie, w zależności od swoich umiejętności i doświadczenia (nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie)!
Patrycja Adamska-Winkler
Patrycja Adamska-Winkler

Jestem ekspertką od tworzenia obrazów, które sprzedają, czyli zajmuję się… photo i video marketingiem.

Tworzę filmy i zdjęcia produktowe, reelsy, shortsy, TikToki, a także inne formy, których celem jest wspieranie promocji marek w sieci.