Współpraca z copywriterem może być rozliczana na dwa sposoby. Najczęściej opiera się na określeniu ilości znaków ze spacją. Mam tu na myśli legendarne 1000 zzs. Stawkę za 1000 zzs można porównać do złotówek w polskim systemie finansowym. Taka wewnętrzna forma rozliczeń, co do której nie ma wątpliwości ani zleceniobiorca, ani też zleceniodawca. Sprawdź, co dokładnie kryje się pod pojęciem 1000 zzs i co warto o tej formie rozliczeń z copywriterem wiedzieć, nim, zdecydujesz się zamówić teksty u profesjonalisty.
Sprawdź, czym jest tajemnicze 1000 zzs. Co to znaczy i dlaczego to jest najlepsza forma rozliczeń z copywriterem? Przeczytaj nasz tekst!
1000 zzs — co to jest?
Jeśli zależy Ci na współpracy z agencją lub copywriterem, by zwiększyć widoczność swojego e-sklepu lub usług, szybko zorientujesz się, że w większości ofert pojawia się tajemnicze 1000 zzs. Jeśli czytasz bloga Winklersów, czyli najlepszej seo-agencji w kraju (wrodzona „skromność” nie pozwala mi myśleć inaczej 😀), to z pewnością już wiesz, że to pojęcie, określenie lub stawka pojawia się bardzo często.
Aby Ci to wytłumaczyć, przywołam kilka przykładów z życia codziennego. Każdego dnia w pobliskim supermarkecie kupujesz bułeczki lub chleb na sztuki. W osiedlowym warzywniaku drogą kupna możesz nabyć ziemniaki, orzechy lub jabłka, które rozlicza się w kilogramach. Mleko od rolnika kupisz na litry. A teksty u copywritera zamówisz na znaki ze spacją. To taka miara, która określa długość artykułów, opisów lub innej dowolnej treści, która docelowo trafia na stronę internetową.
Pamiętaj, że rozliczenie na liczbę znaków nie sprawdza się w każdej sytuacji. Warto ją wykorzystać w czasie zlecenia opisów produktów, opisów kategorii oraz artykułów blogowych. Jednak nie sprawdza się podczas tworzenia newsletterów, mailingów, postów do social mediów oraz tekstów na strony www.
1000 zzs — ile to stron?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od… wielkości czcionki 😂 Tak! 1000 zzs to może być pół strony A4, strona lub tylko niewielki jej fragment. W pracy copywritera najczęściej na jednej stronie mieści się około 3500 zzs. Warto w tym przypadku zaznaczyć, że wiele zależy także od formy tekstu oraz stylu pisania. Z pewnością masz świadomość tego, że książkę pisze się inaczej, a opis kategorii zgoła inaczej. No właśnie.
Zlecając tworzenie treści, możesz dokładnie określić, jak ma wyglądać Twój tekst. Możesz przygotować szablon lub totalnie zaufać swojemu podwykonawcy. Wielu z nas działa intuicyjnie, ponieważ bardzo dobrze zna rynek i potrzeby zróżnicowanych branż. Warto tak po prostu zaufać. A określenie liczby znaków to kwestia umowna, dopasowanie do budżetu lub wielkości całego zlecenia. Profesjonalny copywriter będzie zawsze otwarty na Twoje potrzeby. Zaproponuje najlepsze rozwiązanie, które skutecznie zwiększy potencjał Twojej marki. Tak to wygląda w naszej agencji 🙂
Psst ten akapit ma dokładnie 1036 zzs.
Ile kosztuje 1000 zzs, czyli stawka za 1000 zzs
Stawki za 1000 zzs są dość rozległe. W dużej mierze zależą od jakości treści, terminu realizacji zamówienia oraz doświadczenia i wiedzy copywritera. W tym miejscu czuję się zobligowana do poinformowania Cię, że jest wielu copywriterów, którzy pracują za baaaaardzo niskie stawki. Niestety jest to odzwierciedleniem ich braku wiedzy i doświadczenia. Wyspecjalizowany copywriter, z wiedzą na temat SEO, lub z wiedzą branżową ceni swoją pracę, ponieważ wie, ile kosztuje poszerzanie zawodowych horyzontów i ich aktualizacja. Jeśli zależy Ci na owocnej współpracy, która przyniesie korzyści finansowe Twojej marce, to zdecyduj się na firmę, która ma bogate portfolio. Stawka za 1000 zzs jest w tym przypadku drugorzędna 🙃
Tak, piszę to z całą odpowiedzialnością za swój przekaz. Więcej na temat cen za usługi copy znajdziesz tutaj.
Jak sprawdzić, ile znaków ma artykuł? Jak wyliczyć 1000 zzs?
Nie jesteś znawcą programów komputerowych i nie wiesz, w jaki sposób sprawdzić, czy copywriter wykonał swoją pracę rzetelnie? Na szczęście nie trzeba tu żadnej specjalistycznej wiedzy. Każdy program do pisania pozwala określić zawartość pliku i określa dokładnie ilość znaków ze spacją, ilość znaków bez spacji oraz liczbę słów. Wystarczy wejść w ustawienia do zakładki narzędzia i wybrać właściwą opcję.
Możesz również skorzystać z popularnych stron internetowych, które przeliczają treść na zzs. W tym przypadku znajdziesz w Internecie wiele stron, które pomogą Ci to określisz. Wpisz w wyszukiwarkę licznik znaków i skorzystaj z propozycji Googla. Po wklejeniu treści w okienko system przeliczy znaki, a podsumowanie pojawia się najczęściej bezpośrednio pod okienkiem.
Jeśli nie 1000 zzs, to co? Jaka jest alternatywa?
Mniejsza część copywriterów zamiast miary w postaci 1000 zzs rozlicza się na artykuły. W tym przypadku wycenia całe zlecenie na podstawie czasu, który trzeba poświecić do jego realizacji. Myślisz, że to trudne i abstrakcyjne? Trochę masz rację. Oczywiście da się to wykonać, jednak taka forma może doprowadzić do nieporozumień. Aby ich uniknąć, bezpieczniej jest rozliczać się na podstawie ZZS, czyli znaków ze spacją.
Alternatywą dla ZZS są ZBS, czyli znaki bez spacji. Ta forma zdarza się również rzadziej, ponieważ nie da się pisać bez spacji 😀 Naturalny proces tworzenia treści oraz wykorzystywanie klawiatury komputerowej opiera się na wykorzystywaniu klawiszy z literami, oraz spacjami.
Warto jednak wiedzieć, że profesjonalne agencje są otwarte na potrzeby klientów i bardzo często można znaleźć rozwiązanie, które satysfakcjonuje dwie strony. Przynajmniej tak jest u nas 😀
Dlaczego 1000 zzs to najbardziej popularna forma rozliczeń?
Wieloletnie doświadczenie sprawiło, że nie mamy co do tego złudzeń. Rozliczenie na podstawie 1000 zzs jest rzetelne i przejrzyste. Właśnie dlatego, taka forma w agencji Winklers zdominowała mniej popularne formy.
U nas klient może określić, na ile znaków chce mieć opis. Możemy to również przygotować my. Długość treści nie jest przypadkiem. Określa się ją na podstawie długości treści na stronie internetowej konkurencji. Czasem opis kategorii może mieć 1500 zzs, a czasem niezbędne jest napisanie treści o długości 5000 zzs. Właściwy dobór narzędzi oraz wnikliwa analiza konkurencji to mocna strona agencji, które zajmują się nie tylko pisaniem, ale przede wszystkim skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych.
Podsumowanie: 1000 zzs, czyli jedna z najlepszych form rozliczeń z copywriterem!
Zadbaj o to, by Twoja współpraca z copywriterem była przejrzysta. Zarówno zleceniobiorca, jak i zleceniodawca chcą wiedzieć, mówiąc kolokwialnie, na czym stoją. Określenie liczby znaków pozwala przeliczyć całe zlecenie i określić jego wartość w złotówkach, euro, dolarach lub jakiejkolwiek innej walucie. Wystarczy przemnożyć sumę znaków i stawkę, by otrzymać przybliżoną finalną kwotę.
Oczywiście warto też zaznaczyć wielkość artykułów w przybliżeniu. Copywriter to trochę rzemieślnik, a trochę artysta. Nie określi co do sztuki, ile, znaków będzie miał tekst 🙂
A Ty, jaką formę rozliczenia preferujesz?