Książka jest jedną z najlepszych form pozyskiwania informacji. Mimo sporej konkurencji, jaką jest internet, to właśnie książki wciąż cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród osób, które pragną fachowych i rzetelnych informacji. Ich ogromną przewagą nad innymi źródłami wiedzy jest to, że pod każdą wydaną książką podpisuje się autor. Osoba, której karierę i dorobek autorski jest łatwo ustalić i która jest, a przynajmniej powinna być, jakimś autorytetem w danej dziedzinie.

Każdy szanujący się copywriter musi czytać. To podstawa tej branży. Jakie książki o copywritingu zatem wybrać, aby poszerzyć swoje horyzonty w tej dziedzinie i stać się jeszcze lepszym? Oto kilka propozycji literatury, które rozjaśnią Ci świat copywritingu. Książki dla mniej i bardziej zaawansowanych copywriterów, dzięki którym staniesz się lepszym twórcą, a Twoje teksty będą konkretne, ale jednocześnie zabawne i z wyczuciem.

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) — Artur Jabłoński

To pierwsza propozycja na naszej liście. Pisana prostym językiem książka pełna jest przydatnych informacji i wskazówek. Ogromna ilość praktycznych porad, które możesz od ręki wprowadzić w życie, wypełnia każdą stronę tej krótkiej, lecz treściwej lektury. 

Wymienione narzędzia i aplikacje polecane do pracy, a także badania naukowe, jakie autor wymienia powodują, że: A – autor wie, o czym pisze, B – książka jest rzetelna i fachowa.  Konkretne przykłady i prosty styl pisania sprawiają, że chętnie sięgają po nią osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę jako copywriter. Książka ta cieszy się ogromną popularnością i warto się z nią zapoznać nie tylko w kontekście copywritingu, ale także będąc związanym z jakimkolwiek zawodem, w którym tworzysz różnego rodzaju treści.

Biblia copywritingu — Darek Puzyrkiewicz

Książka dość kontrowersyjna. Dla jednych – świetna, dla innych nie. Mimo wszystko nie może jej zabraknąć w naszym zestawieniu. Solidna dawka wiedzy w szczególności dla początkujących twórców, ale znajdzie się w niej również sporo cennych informacji dla tych bardziej zaawansowanych copywriterów.  Przejrzyście uporządkowana treść i ciekawy styl autora pozwolą Ci na szybką lekturę. W książce tej autor porusza się głównie w zakresie copywritingu sprzedażowego, więc jeśli ten rodzaj copy jest dla Ciebie istotny, to warto sięgnąć po tę książkę.

Copywriting. Jak sprzedawać słowem — Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk

Kolejna książka dla copywriterów, której treści w dużej mierze skupiają się na sprzedaży i treściach okołoreklamowych. Znajdziesz w niej sporo informacji jak pisać pod konkretne media tj. radio, prasa, internet czy też telewizja. Dodatkowo dowiesz się jak tworzyć treści na platformy takie jak Facebook, czy też, na czym polegają slogany reklamowe oraz naming. Jeśli zatem interesują Cię techniki perswazji w reklamie i pragniesz pisać treści oddziałujące na ukryte potrzeby klientów, to warto zwrócić uwagę na tę pozycję.

Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści, które podbiją Internet? — Ewa Szczepaniak

Wśród książek dla copywriterów nie może zabraknąć tej pozycji. Jest to wartościowa lektura kierowana głównie do początkujących i mało zaawansowanych copy. Zajmujące i niezwykle uporządkowane treści. Dużo wiedzy teoretycznej, ale także praktycznej. Każdy podrozdział autorka kończy przystępną i ciekawą grafiką oraz przydatnymi ćwiczeniami wraz z ich rozwiązaniami. Daje to możliwość usystematyzowania wiedzy nabytej z lektury. Jest to bardzo przyjemna i wartościowa książka, dla wszystkich, którzy zaczynają swoją przygodę z copywritingiem.

Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści — Piotr Bucki

Książka, która w jasny i klarowny sposób tłumaczy, dlaczego jedne treści stają się viralami, a z jakiego powodu inne umykają w tłoku. Ciekawa propozycja pełna naukowych teorii oraz wiedzy na temat mechanizmów psychologicznych. Dużo praktycznych przykładów i obszerna bibliografia, sprawiają, iż książka rzetelnie przedstawia zjawiska virali z każdej perspektywy. Początkujący copywriter, książkę tą powinien znać, choćby z powodu wielu przystępnych informacji na temat content marketingu. Jest to praktyczne źródło wiedzy również dla innych marketingowców takich jak: blogerzy, specjaliści social mediów oraz inni pracownicy kreatywni.

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy — Joanna Wrycza – Bekier

Jest to niezwykle popularna pozycja, dzięki której spojrzysz na słowo pisane z zupełnie nowej perspektywy. Poznasz stylistyczne sztuczki i pisarskie techniki, które uatrakcyjnią Twój warsztat i pozwolą Ci na tworzenie niepowtarzalnych i oryginalnych treści. Jeśli w swojej pracy operujesz słowem, ta pozycja jest idealna dla Ciebie. Nie ma znaczenia czy jesteś blogerem, marketingowcem czy copywriterem. Książka ta jest lekturą podstawową dla wszystkich, którzy zajmują się pisaniem wszelakich tekstów. Napisana przystępnym jeżykiem, pełna jest praktycznych przykładów. Dodatkowo historie z życia autorki dodają książce autentyczności i sprawiają, że z pozoru zwykły poradnik wciąga i nabiera ciekawego charakteru. 

Zostań copywriterem, którego poleca nawet konkurencja — Klaudia Lepiarz

Ciekawa pozycja, która jest “must have” jeśli zajmujesz się zawodowo copywritingiem. Książka dla wszystkich, którzy cenią sobie solidną dawkę wiedzy i konkretne wskazówki. Zero lania wody, czysta informacja podana w bardzo przystępny sposób. Jest to obowiązkowa lektura wszystkich, którzy nie są zadowoleni ze swoich zarobków i pragną, aby ich kariera nabrała tempa. 

Copywriting Sprzedażowy — Marcin Cichocki 

Jak sama nazwa wskazuje, pozycja ta nastawiona jest całkowicie na copywriting sprzedażowy. Merytoryczna i praktyczna wiedza na temat technik sprzedażowych pozwoli Ci na podniesienie swoich osiągnięć w internecie. Dzięki niej Twoje teksty będą “się klikały” lepiej, a zasięgi wzrosną. Jest to dobrze napisana i pełna ciekawych wskazówek książka. Copywriting sprzedażowy w pigułce. 

Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę — Joanna Wrycza – Bekier

Ostatnia, ale wcale nie najsłabsza pozycja. Znajdziesz w niej 21 technik, oraz 4 warsztaty, które pomogą Ci opanować sztukę pisania krótkich, ale wartościowych tekstów. Jest to lektura pełna ciekawych przykładów z różnych dziedzin. Rzeczowa, pisana przystępnym językiem pozwala na przyszłościowe spojrzenie na pisanie. Jest to książka kierowana do wszystkich, którzy żyją z pisania.

“Najszybszym sposobem na potrojenie sukcesu jest podwojenie inwestycji w rozwój osobisty”. — Robin Sharma

Wiedza to potęga, a książki są jej nośnikiem. Nie jest istotne czy jesteś młody, czy dojrzały. Czy masz swoją działalność, czy nie?  Czy działasz w marketingu, czy jako wolny copywriter? Ważne jest, abyś na każdym etapie życia się rozwijał. Każda z powyższych pozycji pozwoli Ci rozwinąć swój kunszt i spojrzeć na treści przez siebie tworzone pod innym czasem nowym kątem.