Chyba zgodzisz się ze mną, że każdy w swoim zabieganym życiu potrzebuje trochę humoru. Przeglądając media społecznościowe i serfując po Internecie, szuka przynajmniej trochę rozrywki. Prowadzisz firmę? Nie bądź śmiertelnie poważny! Odrobina luzu i humoru w komunikacji marki jeszcze nikomu nie zaszkodziła!
Właśnie dlatego firmy stosują fun content. Przekonaj się, czym on w rzeczywistości jest, dowiedz się, gdzie ma zastosowanie i jakie korzyści może przynieść firmie reklamującej się w Internecie.
Czym jest fun content?
Fun content to sposób na przekazanie komunikatu przez firmę lub osobę w sposób humorystyczny, luźny i łatwy do przyswojenia. Jest on wykorzystywany w przekazach reklamowych i promocyjnych marek, produktów oraz usług.
To sposób na pokazanie odbiorcom, że nic co ludzkie nie jest Ci obce. Niby każdy wie, że poniedziałek jest dla wszystkich tak samo ciężkim dniem, poranną kawę pije nie tylko urzędnik, a lekarstwem na zepsuty komputer jest reset nie tylko dla informatyków, ale warto pokazać, że z codziennymi problemami borykamy się wszyscy. I chętnie się z nich wspólnie pośmiejemy! Poczucie humoru zawsze zbliża ludzi.
Jakie są rodzaje fun contentu? W jaki sposób go przekazać?
Musimy przyznać, że fun content to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje treści humorystyczne stosowane przede wszystkim w przekazach marketingowych i reklamowych. Nie mamy tutaj ściśle narzuconych norm, ale należy pamiętać, że „co za dużo to niezdrowo”.
W jaki sposób najczęściej przemycany jest fun content w Internecie? Jako filmik, obrazek lub słowo. Marki wykorzystują zabawne filmiki, które niejednokrotnie rozbawiają do łez, wrzucają do Internetu śmieszne GIF-y, oryginalne i dowcipne treści pisane, takie jak gry słowne, czy żarty; humorystyczne zdjęcia i przezabawne memy internetowe. Jak wiemy, te ostatnie charakteryzuje ironia, sarkazm i czarny humor, ale są naprawdę uwielbiane przez Internautów!
Błyskotliwy RTM (czyli Real Time Marketing), który oznacza bystrą odpowiedź na aktualne wydarzenia na świecie, jest w stanie zdziałać cuda, powiększyć liczbę obserwatorów i sprawić, że coraz więcej osób zainteresuje się Twoim kontem w social mediach oraz marką. Aktualnie na takim działaniu bazuje wiele flagowych marek, a te, które funkcjonują bezbłędnie, są bardzo popularne!
Jak dobrze stosować fun content podczas promowania swojej marki? Zasady tworzenia humorystycznej komunikacji marki.
Pierwszą i chyba najważniejszą zasadą jest określenie celów Twojej firmy i zbadanie, do jakiego rodzaju odbiorców chcesz trafić. Tylko w ten sposób możesz odpowiednio dopasować rodzaj humoru do swoich Klientów i zadbać o wprowadzenie odpowiedniej komunikacji marki, a także zdobycie sympatii i podbicie serc Odbiorców.
Podstawowe zasady dobrego stosowania fun contentu:
· Unikaj słów wulgarnych i obraźliwych zwrotów – to podstawa, by humorystyczny przekaz był przyjemny i dobrze oceniony. Nie obrażaj swoich potencjalnych Odbiorców, nie śmiej się z Klienta – tylko z Klientem.
· Słownictwo, jakie stosujesz, nie musi być formalne. Możesz pisać/mówić na luzie, ale pamiętaj, by nie przekroczyć pewnych granic. Zawsze działaj z umiarem.
· Dbaj o zrozumiały przekaz. Aby Użytkownicy Internetu pokochali Twoje treści humorystyczne, musisz tworzyć je w sposób błyskotliwy, inteligentny, ale też przyjemny w odbiorze. Powinien on docierać do odpowiedniego Użytkownika.
· Zawsze uwzględniaj grupę docelową. Pamiętaj, że inne żarty będziesz kierować do dzieci i młodzieży, inne do biznesmenów, influencerek, czy młodych mam.
· Pokaż „ludzką twarz” biznesu i wywołuj emocje. Zawsze pamiętaj jednak, by były one spójne z określonymi przez Ciebie celami i całą komunikacją marki.
· Nigdy nie zanudzaj odbiorców. Twórz krótkie wypowiedzi, proste zabawne informacje i łatwe w przekazie obrazy. Nikt nie lubi tracić czasu.
· Przykuwaj uwagę. Dobrze dostosowane treści zainteresują Odbiorców bez względu na wiek, płeć, potrzeby i problemy, z jakimi się zmagają.
Poznaj rolę i cel stosowania fun contentu w komunikacji marki
Dobrze przekazana treść humorystyczna może zdobyć sympatię odbiorców, a nawet podbić serca aktualnych i potencjalnych Klientów. Sprawi, że chętnie zaczną Cię obserwować i na pewno wrócą po więcej. Pobudzi to zaangażowanie użytkowników.
Stosowanie zabawnych treści w komunikacji marki może również pomóc Ci w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. To Ty będziesz wyróżniać się w tłumie, zainteresujesz, przykujesz uwagę i podbijesz serca.
Treści humorystyczne pozwalają również na zmniejszenie dystansu pomiędzy marką a Klientem. Staniecie się swego rodzaju partnerami. Odbiorca poczuje Twoje zaangażowanie i zostaniecie „przyjaciółmi” w sieci. Chętnie też wróci na Twoje social media, stronę internetową lub odtworzy reklamę, by znów się z Tobą spotkać.
Fun content ma ogromny potencjał viralowy. Raz wrzucony do sieci żart może „żyć własnym życiem” przez bardzo długi czas. Regularnie „odkrywany” przez kolejnych odbiorców i przekazywany dalej zwiększa zasięgi przez długi czas. Dobrze zastosowany fun content zwiększy rozpoznawalność marki, a następnie przyniesie większe dochody Twojej firmie.
Gdzie najlepiej fun content spełnia swoją rolę?
Humorystyczne treści doskonale sprawdzają się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Charakteryzują się zwięzłą formą, krótko przekazują rozmaite treści i najczęściej dotyczą tego, co w danym momencie jest „na czasie”. To idealne uzupełnienie i postawienie „kropki nad i” w takich portalach, jak Facebook, Instagram czy LinkedIn.
Uwaga! Nigdy nie przesadzaj z treściami humorystycznymi w komunikacji marki.
Pamiętaj, że z humorem, tak jak z innymi treściami można po prostu przesadzić. Efektem może być nie tylko utrata Odbiorców w Internecie, ale również Klientów, co fizycznie wpływa na prosperowanie Twojej firmy. Nieodpowiedni, wulgarny lub nieprzystosowany do Odbiorców żart może pozostawić po sobie niesmak i zażenowanie. Niejednokrotnie prowadzi do trwałego zniszczenia wizerunku marki. „Miej się na baczności”, działaj z umiarem i w dobrym tonie.
Wprowadź humor do komunikacji marki i ciesz się coraz większymi zasięgami
Podobno śmiech to zdrowie, a udowodnili to już liczni naukowcy. Jest to kolejny powód, by żarty zastosować w swojej codziennej komunikacji marki. Śmiały i żartobliwy przekaz przysporzy Ci dobrej sławy i zwiększy zasięgi.
Moim zdaniem po ulicach chodzi zbyt wielu nudziarzy ze skwaszonymi minami. Nie warto powielać ich postaw. Projektując komunikację swojej marki, warto zadbać o uśmiech i zabawny przekaz, dzięki czemu Odbiorcom będzie przyjemniej, a niejednokrotnie lżej na sercu. To znakomity sposób, by zyskać ich sympatię!
Zależy Ci na dobrze poprowadzonych social mediach firmowych?
Nasza agencja social mediowa czeka na zlecenia od Ciebie! Pomożemy Ci zaistnieć w mediach, zapewnimy kompleksowe wsparcie, wykorzystując pełen potencjał wybranego medium.