Coraz więcej osób decyduje się dzisiaj na zakup odzieży przez Internet. Nie mamy czasu na jeżdżenie do centrów handlowych i spacerowanie po sklepach stacjonarnych, w których ciągle brakuje poszukiwanych przez nas produktów i idealnych rozmiarów.
Na zakupy „udajemy się do sieci” i to właśnie tam na podstawie zdjęcia wybieramy produkt, który zamawiamy. Nic bardziej wygodnego, ponieważ zamówione artykuły najdalej za kilka dni trafiają w nasze ręce i po przymiarkach w zaciszu własnego domu można zdecydować, które produkty zostawimy, a które zwrócimy.
Z mojego artykułu dowiesz się, jak profesjonalnie fotografować ubrania, które będą atrakcyjne dla grupy docelowej i zwiększą sprzedaż.
Zdjęcia ubrań – dla kogo?
Kto dzisiaj robi zdjęcia odzieży? Takie fotki wykonują przede wszystkim różne sklepy i firmy zajmujące się produkcją oraz sprzedażą ubrań. Zdjęcia ciuchów robią zarówno małe polskie firmy, które zamierzają wybić się w sieci, jak i duże sieciówki znane na całym świecie.
Takie zdjęcia robią również influencerki i influencerzy, którzy wrzucają do sieci swoje stylizacje i reklamują otrzymane w prezencie produkty, by zachęcić do ich zakupu potencjalnych klientów.
I wreszcie każda osoba, która decyduje się sprzedać używane ubrania przez specjalne aplikacje. Dziś już każdy ma świadomość, że aby sprzedać niepotrzebne przedmioty np.: na Vinted trzeba zrobić dobre fotki, które przykują uwagę potencjalnych kupców.
Rodzaje zdjęć ubrań
Istnieją dwa rodzaje fotografii odzieżowej:
- Packshoty – są to zdjęcia wyglądające, jak w katalogu. Ważne jest jednolite, najczęściej jasne tło, które ukaże wszystkie cechy ubrania. Fotografuje się produkt ze wszystkich stron, a ujęcia są powtarzalne.
- Zdjęcia lookbookowe – takie zdjęcia mają przede wszystkim za zadanie przykuć uwagę potencjalnego klienta. Produkty są fotografowane na modelkach lub modelach, są naturalne i pokazują odzież w ruchu.
Oba rodzaje fotografii są przydatne na stronach internetowych sklepów i w mediach społecznościowych, gdzie promowane są produkty danej firmy.
Jak fotografować ubrania? Kilka kroków do osiągnięcia sukcesu.
Jak robić zdjęcia ubrań, dzięki którym odzież „sprzeda się sama”? Takie pytania zadaje wiele osób, które prowadzą firmy produkujące lub sprzedające takie przedmioty. Aby produkt zainteresował klientów, musisz zastosować się do kilku ważnych zasad:
- Przygotuj ubranie do fotografowania
Każdy produkt trzeba dobrze przygotować przed sesją zdjęciową. Sprawdź, czy nie został uszkodzony i jest w idealnym stanie. Usuń ewentualne zmechacenia i skazy. Sprawdź, czy ubranie jest czyste i dokładnie je wyprasuj.
- Kadruj bez wysiłku
Ubrania fotografowane bez modela warto umieścić w środku kadru. Będzie lepiej widoczne i będzie rzucało się w oczy. Zadbaj o to, by żaden inny przedmiot nie odwracał uwagi potencjalnego klienta od produktu sprzedażowego.
- Dostosuj tło
Robiąc zdjęcia produktowe ubraniom musisz zadbać o jednolite tło. Najlepiej sprawdzi się jednokolorowe tło jasne lub ciemne (w przypadku fotografowania białej odzieży). Zadbaj o to, by poza produktem nic innego nie znajdowało się w kadrze, co mogłoby odwracać uwagę od fotografowanego przedmiotu. Pognieciony materiał tła także nie powinien spełniać oczekiwań fotografa.
- Wykorzystaj modela lub wieszak
Jeżeli chcesz zrobić zdjęcia na osobie – wykorzystaj modela, który czuje się swobodnie przed obiektywem. Zrób zdjęcia, na których będzie widać, jak pracują ubrania w ruchu i jak dobrze wyglądają w określonych stylizacjach. Jeżeli chcesz zrobić zdjęcia typowo produktowe – zastosuj wieszak, który pozwoli na względnie naturalne ułożenie produktu i wyeksponowanie każdego jego detalu.
- Pamiętaj o dobrym świetle
Najlepiej zrób zdjęcie na zewnątrz lub w dobrze oświetlonej przestrzeni naturalnym dziennym światłem. Takie fotki wyglądają najlepiej. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, fotografuj w dobrze oświetlonym pomieszczeniu, w którym wykorzystasz dodatkowe źródło światła – najlepiej wybierz światło zimne. Zbyt mocne wiązki światła zmiękcz materiałem, który pomoże je rozproszyć.
- Zapomnij o filtrach
Każde zdjęcia trzeba delikatnie przygotować do publikacji. Nie nakładaj jednak nachalnych filtrów i nie przerabiaj zdjęć tak, by ubrania utraciły naturalną kolorystykę i wygląd. Na pewno nie pomoże Ci to zdobyć nowych klientów.
- Detale są ważne
Jeżeli fotografujesz ubrania na modelu, zadbaj, by cała stylizacja wyglądała spójnie, dołącz odpowiednie dodatki, takie jak biżuteria lub okulary. Zadbaj też o makijaż i fryzurę. Robiąc zdjęcia produktowe, przy zoomie na detale możesz pokusić się o dołożenie do marynarki wybranej spódnicy, dopasować bluzkę lub spodnie.
Zdjęcia odzieży, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów
Dobre zdjęcia ubrań można robić samodzielnie i regularnie wrzucać je do sieci pobudzając sprzedaż. Jednak jeśli zależy Ci na przykuciu uwagi potencjalnego klienta i naprawdę profesjonalnych zdjęciach, warto skorzystać z pomocy specjalisty.
Nie każdy ma tak zwane „oko do robienia dobrych zdjęć”. Fotograf z doświadczeniem posiada nie tylko znakomity sprzęt, ale także wiedzę, która ułatwi zrobienie profesjonalnej sesji zdjęciowej ubrań. Skontaktuj się z nami!