Większość użytkowników Internetu przyznaje, że nie wyobraża sobie korzystania z płatnych treści w Internecie i nigdy nie „klika” w takie materiały. Odbiorcy nie przepadają także za stronami internetowymi, które wymuszają od nich podania danych osobowych.
Mimo to, coraz częściej firmy korzystają z takich rozwiązań. Dowiedz się, czym faktycznie jest gated content i jakie korzyści może przynieść Twojej marce.
Poznaj definicję gated contentu
Gated content to profesjonalne materiały i treści dostępne w Internecie, które można przeczytać lub obejrzeć dopiero po wykonaniu określonej akcji.
Zwykle konieczne jest: uzupełnienie specjalnego formularza, gdzie trzeba umieścić dane kontaktowe; udostępnienie treści w portalach społecznościowych, subskrypcja kanału czy dokonanie zakupu.
Jakie są rodzaje gated contentu?
Gated content najczęściej jest przekazywany w formie artykułów, raportów badań, marketing wideo, e-booków, podcastów, kursów i webinariów i nie tylko. Treści te charakteryzuje najwyższa jakość i profesjonalizm. Są to teksty i materiały specjalistyczne, przygotowane przez osoby, które mają rozległą wiedzę w określonym temacie. Decydując się na wykupienie takich materiałów, musisz wiedzieć, że są tego warte.
Cele tworzenia gated conetntu
Zanim rozpoczniesz wprowadzać „materiały blokowane” do swojej codziennej komunikacji, warto zdefiniować intencje, które pozwolą Ci osiągnąć sukces.
Głównym celem tworzenia gated contentu jest generowanie leadów. Jest to sposób na oddzielenie osób zainteresowanych Twoimi materiałami od niezainteresowanych. W ten sposób na samym początku rozpoznasz swojego potencjalnego klienta.
Wprowadzenie gated contentu może spowodować zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi. Blokowane materiały pozytywnie wpływają też na budowanie świadomości marki, sprawią, że więcej osób dowie się o Twoim istnieniu. Pozwala to na zbudowanie autorytetu firmy.
Kolejnym celem wprowadzania do Internetu tego rodzaju treści jest edukacja rynku oraz pozyskiwanie ochotników do badań rynkowych.
Dzięki dobrze wykonanym formularzom kontaktowym można rozpocząć celowe działania marketingowe polegające na przykład na przesyłaniu spersonalizowanych newsletterów do osób, od których pozyskasz dane kontaktowe.
Błędy w tworzeniu gated contentu
Wiele osób, które serfują po Internecie, nie wyobraża sobie płacenia za dostępne tam treści. Ograniczenie darmowych materiałów może zniechęcić internautów do korzystania z usług Twojej firmy. Może to także doprowadzić do negatywnego odbioru marki przez użytkownika. Taka osoba nie tylko nie poleci usług i treści znajomym, ale także sama nie wróci na Twoją stronę internetową i social media.
Nieodpowiedni formularz, który jest zbyt długi i zawiera „zbędne kroki” może zniechęcić użytkowników. Nierzetelna treść rozczaruje odbiorcę i doprowadzi do tego, że nie wróci on, by zapoznać się z kolejnymi materiałami. Skuteczność kampanii może także zniszczyć brak analizy wyników. Nigdy nie atakuj Klientów zbyt dużą ilością wiadomości. To bardzo ważne, by gated content był związany z wartościami firmy i spójny z jej wizerunkiem.
Korzyści wynikające z wprowadzenia gated contentu do działań Twojej firmy
Przede wszystkim ogromną korzyścią jest uzyskanie celowej grupy odbiorców, którzy są zainteresowani Twoimi treściami, usługami lub produktem. Pozwoli to na spersonalizowanie reklam i działania marketingowe dostosowane do odpowiedniego odbiorcy.
Wrzucając do sieci rzetelne, wysokiej jakości materiały, zbudujesz pozytywny wizerunek firmy. Sprawisz, że odbiorcy będą traktować Cię, jak autorytet i będą chętnie wracać. Znacznie podniesie to zaufanie do Ciebie i sprawie, że reputacja marki wzrośnie.
Jak działać, by gated content nie odstraszał?
Nie znam takiej osoby, która nie natknęłaby się na gated content w Internecie i nie odpuściła z uwagi na konieczność umieszczenia tam swoich danych. Jak sprawić, by potencjalny klient zdecydował się wpisać swoje dane i przejrzał udostępnianie przez Ciebie informacje?
Przede wszystkim musisz maksymalnie uprościć dostęp do swoich materiałów. Im mniej kroków do „przejścia” tym lepiej. Nie wymagaj zbędnych informacji od klienta. Konieczne minimum, takie, jak imię i adres e-mail, sprawi, że proces będzie znacznie mniej uciążliwy i nie będzie sprawiał problemów. Możesz dodać spersonalizowane zapytanie dotyczące preferencji lub ewentualnych dotychczasowych doświadczeń potencjalnego klienta.
Warto dodać również informacje, dlaczego użytkownik powinien podać swoje dane, sformułuj korzyści, jakie płyną z tego typy komunikacji. Umieść również dane dotyczące ochrony danych osobowych.
Przycisk Call to Action, czyli CTA umieszczone w formularzu, powinien wyraźnie wskazywać na akcję, którą wykonujesz typu „zapisz kurs”, „przeczytaj artykuł”, „pobierz raport z przeprowadzony badań” itd.
Blokuj najwyższej jakości treści i zostań ekspertem w swojej dziedzinie!
Aktualnie w Internecie możemy znaleźć bardzo dużo informacji na każdy temat. Jedne z nich są prawdziwe, inne błędne. Nie wszystkie umieszczane dane są sprawdzone. Właśnie dlatego istotną rolę odgrywa gated content, który poprzez rzetelne blokowane treści, pozwala zbudować wizerunek firmy, jako eksperta w swojej dziedzinie.
Szukasz wsparcia w prowadzeniu bloga?
Jeżeli chcesz rozwijać swój biznes i tworzyć swój wizerunek eksperta w sieci, skorzystaj z naszych usług. Stworzymy i skutecznie poprowadzimy Twojego bloga firmowego. Skontaktuj się z nami!