Sprawdź, co robi web writer, jeśli świat marketingu pisanego to jest to, co Cię interesuje. Wiele specjalizacji nie zalicza się do popularnych, ale daje ciekawe możliwości rozwoju. Copywriting we wszelkich odmianach to zawód, który niesie wiele dobrego. To właśnie dzięki specjalistom z tego sektora usługowego, możesz w przyjemny i zrozumiały sposób korzystać z Internetu. Co jeszcze warto wiedzieć o webritingu? Poznaj bliżej ten zawód.
Tworzenie treści na strony www to tylko jedno z wielu zadań web writera. Sprawdź, kim on jest i na czym polega webwriting.
Web writer lub webwriter – kto to taki i co to za zawód?
Wbrew pozorom tworzenie treści dla potrzeb Internetu nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Oczywiście, pisać każdy umie, tak jak śpiewać każdy może, ale wszyscy dobrze wiemy, jakie tego mogą być skutki uboczne, gdy brakuje drygu lub wiedzy… No i właśnie. Dobry web writer to człowiek, który płynnie porusza się w aplikacjach i programach, które wykorzystuje do budowy stron internetowych. Ponadto taki człowiek to zawsze głowa kipiąca pomysłami, oklepane, ale jakże ważne lekkie pióro oraz poczucie internetowej estetyki.
A więc web writer lub właśnie webwriter (pisze się ten zawód w dwóch formach i dwie są poprawne), to twórca kreatywnych i chwytliwych treści na strony internetowe, które są przede wszystkim zrozumiałe dla potencjalnych odbiorców.
Czy profesja webwritera jest potrzebna?
Co do tego, chyba nikt nie ma wątpliwości. Jak sobie wyobrazić współczesny rynek sprzedażowy i usługowy bez ludzi, którzy ogarniają płynnie internety? No nie ma takiej opcji! A więc tak webwriter to must have dzisiejszego rynku pracy. Mimo że taka specjalizacja jest mniej popularna w porównaniu np. do copywritera, to jednak jego pomoc i wsparcie w tworzeniu aplikacji, stron są po prostu nieocenione.
Czy wiesz, że dzięki takim specjalistom treści na stronie www są przejrzyście rozmieszczone, a wpisy są zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO? Co ważne, ich praca ma ścisły związek z programistami, SEOwcami oraz z designerami — razem tworzą niezawodne i efektowne projekty.
Czym zajmuje się specjalista od webwritingu?
Webwriter każdego dnia ma na swojej głowie całą masę zadań do wykonania. Do tych najważniejszych z pewnością można zaliczyć poniższe:
- tworzenie treści na strony internetowe (sklepy i blogi też),
- projektowanie landing page, squeeze page itp.,
- formowanie contentu na potrzeby platform internetowych do sprzedaży online.
W takiej pracy każdy klient to nowe wyzwanie. Oczekiwania współczesnych konsumentów są ogromne, dlatego warto pamiętać o kursach, które podnoszą kwalifikacje i umożliwiają realizację innowacyjnych projektów.
Kasa, pieniążki, hajs, czyli… ile zarabia webwriter?
Szukasz pracy, w której zarabia się krocie? To zostań web writerem 😂 A tak całkiem serio, to jeśli masz dryg do pisania, umiesz tworzyć unikalne treści, korzystając z prostych i zrozumiałych dla ogółu słów, to nic nie stoi na przeszkodzie, by pracując w tym obszarze dobrze funkcjonować również pod względem finansowym.
We współczesnym świecie można dobrze zarabiać w wielu zawodach, i bez wątpienia webwriting można do tej grupy również zaliczyć. Ale jeśli szukasz pracy, która umożliwia wysokie wynagrodzenie miesięczne i chcesz to robić tylko dla kasy, to zapomnij. Tutaj na starcie ważna jest pasja. Bez wątpienia tę specjalizację można porównać np. do pracy dziennikarza. Ten pierwszy tworzy internety, a ten drugi umie w gazety. Ale ich miłość do słowa pisanego jest zawsze na pierwszym miejscu.
A więc dobry webwriter miesięcznie zarabia kilka tysięcy złotych, a bardzo dobry specjalista, pracujący na swoim, otrzymuje wynagrodzenie nawet kilka razy większe.
Ile płaci się za usługi webwriterskie?
W tym przypadku cena jest zależna od tak wielu czynników, że trudno osadzić się na jakimkolwiek filarze, by przybliżyć wartość takich usług. Wielkość zlecenia, tematyka, doświadczenie specjalisty to czynniki, które mają wpływ na to, ile kosztuje usługa web writera.
Jeśli chcesz znać szczegółową cenę, po prostu zapytaj wybranych przedstawicieli tego zawodu. Wyślij zapytanie, opisz w nim swój projekt, a cena bez wątpienia nie pozostanie długo tajemnicą.
Psst… możesz też zajrzeć tutaj.
Prawdzie oblicze webwritingu – co jeszcze trzeba o nim wiedzieć?
Webwriter to człowiek, który w swojej pracy świetnie zna potrzeby odbiorców witryn, które tworzy. To właśnie klucz jego umiejętności: „wejść w buty” potencjalnego klienta i zachęcić go do skorzystania z konkretnej oferty. W treściach do sieci liczy się chwytliwy tytuł, ponieważ w gąszczu informacji, trzeba przykuć zainteresowanie odbiorcy. Kolejną ważną kwestią jest wstęp: tutaj liczy się tylko mięso i aż mięso — i nie ma od tej reguły wyjątków. Rozwinięcie treści to kwestia umowna, wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć i z jakim tematem mamy do czynienia. A na koniec zawsze jest czas na podsumowanie.
Czy warto zostać webwriterem? Zalety, ale… nie tylko.
Jeśli nie brakuje Ci wyobraźni i pomysłów, a słowo pisane to Twoja mocna strona, możesz spróbować swoich sił w webwritingu, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzie. Stwórz treści, które zachęcają do refleksji, sprzedają lub informują. Pozwól sobie płynąć palcami na klawiaturze i ciesz się z osiągniętych efektów. A gdy zdobędziesz doświadczenie, szukaj zleceń w tym sektorze usług. Bez wątpienia, wcześniej lub później znajdziesz klientów, którzy będą zadowoleni z Twojej pracy.
Pamiętaj jednak, że web writing to odpowiedzialna praca. Nie można wprowadzać odbiorcy w błąd i nadużywać jego zaufania. Tutaj nie ma miejsca na lanie wody i naciągactwo. Liczy się konkret i to jeszcze napisany prostym językiem.
W efekcie możesz zostać specjalistą z pasją. Kreatywne projekty wyzwalają uczucie zawodowego spełnienia, a przy każdym projekcie ten proces będzie wyglądał nieco inaczej.
W jakich branżach znajdzie zlecenia web writer?
Web writer to zawód, który we współczesnym świecie mocno się rozkręca. Postaw na unikalną i zrozumiałą formę, by użytkownicy Internetu mogli bez strachu i obaw korzystać z ulubionych stron.
Jeśli szukasz pracy właśnie w tym zawodzie, zrób zoom na rynek IT. To największa i najszybciej rozwijająca się branża na świecie – dobry specjalista zawsze znajdzie w niej pracę, lub odwrotnie: będzie rozchwytywany przez pracodawców.
Szukasz kompetentnego web writera, który “umie w webwriting” jak nikt inny na tym świecie? Sprawdź, ile to kosztuje w naszej agencji 🙂