„Żyj szybko, kochaj mocno, umieraj młodo…” – tak śpiewał rockowy zespół Róże Europy wiele lat temu. Zwrot ten znakomicie oddaje dzisiejszy fast content, który stał się tak bardzo modny w mediach społecznościowych. 

Dowiedz się, czym tak naprawdę jest fast content, gdzie ma zastosowanie i jak często jest wykorzystywany przez użytkowników mediów społecznościowych.

Czym jest fast content?

Fast content, czyli tak zwane szybkie treści, które są przekazywane zazwyczaj w formie krótkich filmów, ale także, jako obrazy, infografiki, czy gify. Tworzy się je na krótko, by później zniknęły bezpowrotnie, chyba że zapiszesz je gdzieś na swoim profilu, by móc je ponownie odtworzyć za jakiś czas. Najczęściej są to posty/relacje, które „umierają” po 24 godzinach.

Historia fast contentu

Szybkie treści narodziły się wraz ze Snapchatem w 2011 roku. Zyskały jednak popularność kilka lat później, a w 2019 roku zostały uznane przez specjalistów do spraw mediów społecznościowych za prawdziwy must have. Ten trend w mediach społecznościowych zrodził się ze zmiany potrzeb i nawyków konsumpcyjnych odbiorców. Użytkownicy pokochali tego typu treści, a te zaczęły pojawiać się na Instagramie, Facebooku, a także Whatsappie. Dzisiaj jest to już nieodzowna strategia contentowa każdej marki.

Przykłady fast contentu – w jakich obszarach można wykorzystać takie treści?

Idealnymi przykładami fast contentu są treści Shorts stosowane na Youtubie, Reels na Instagramie i Stories na Instagramie oraz Facebooku.

Rozwiązanie to można także przemycać, jako skondensowane kilkusekundowe reklamy dostępne na Instagramie, Facebooku, czy Youtubie. Wielu twórców, właścicieli marek, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców i trafić do odpowiedniej grupy osób stosuje hashtagi. Często umieszcza się je w pierwszym komentarzu, aby treść pod postem/filmem/grafiką nie była zbyt długa, a także by można było je bez trudu usunąć lub edytować w dowolnej chwili.

Po co publikować szybkie treści? 

Celem tworzenia szybkich treści jest doprowadzenie do interakcji z obserwującymi, wywołanie reakcji i zwiększenie zasięgów na kanale. Dobry, ciekawy i nasycony charakterystycznymi, wyjątkowymi informacjami kontent przyciąga nowych użytkowników mediów społecznościowych, powoduje, że zwiększa się „ruch” na Twoim koncie.

Moim zdaniem jest to najlepszy sposób, by zyskać sympatię odbiorców, a także zdobyć uznanie wśród nowych użytkowników i zyskać kolejnych obserwatorów.

Ludzki mózg kontra szybkie treści w internecie 

Pamiętaj, że ludzki mózg praktycznie w ciągu milisekundy wychwytuje, czy coś jest dla niego ciekawe, czy też nie. Niezwykle szybko orientuje się, czy dana treść zasługuje na jego uwagę i daje sygnał, który sprawia, że obejrzysz filmik, przejrzysz informację lub uznasz ją za zbędną. Właśnie dlatego kluczowe są maksymalnie 3 pierwsze sekundy, interesująca grafika przykuwająca uwagę, kilka pierwszych słów lub zdanie.

Jak tworzyć fast content?

Tworzenie tego typu treści zajmuje mniej czasu, ale to nie oznacza, że możesz sobie odpuścić i wrzucić „byle co”. Nie od dziś wiadomo, że jeden zły ruch może zniszczyć wszelkie dotychczasowe działania marketingowe Twojej marki.

Jakie zasady stosować, by tworzyć szybkie treści prawidłowo i przede wszystkim profesjonalnie? Przekonaj się osobiście:

·  Mów krótko

 Jeżeli nagrywasz film – przekazuj skondensowane informacje, które łatwo się przyswaja. Pamiętaj jednak, że powinny być nasycone sprawdzonymi informacjami wysokiej jakości.

·  Cel to podstawa

Określ cel, jaki przyświeca Twojej marce i zadbaj o to, by przyciągnąć uwagę odpowiednich odbiorców. Wytypuj swojego odbiorcę, osoby, do których chcesz trafić i mów właśnie do nich. Nie próbuj przekazywać informacji do wszystkich, bo nie trafisz do NIKOGO.

·  Przykuwaj uwagę

Zadbaj o to, by film lub obrazek przykuwał uwagę, był wysokiej jakości, był wyjątkowy. Pamiętaj jednak, że mniej znaczy więcej – nie przesadzaj, nie łącz w przekazie różnych styli, nie zawieraj zbędnych informacji. Obrazek / film ma być ładny i przyjemny dla oka.

·  Kreatywność zawsze ważna

Nie rezygnuj z kreatywności mimo, że przygotowujesz ulotną treść. To jedyny sposób, by zostać zauważonym, tworzyć treści jakościowe, które przyciągną i zainteresują użytkowników mediów społecznościowych.

·  Krótkie syntetyczne treści

Opowiadaj „historię” w najlepszy sposób, ale w możliwie najkrótszym czasie. Przekazuj proste, przepełnione danymi informacje, nie lej wody. To nie jest miejsce na „marnowanie czasu” Twojego potencjalnego odbiorcy.

·  Bądź innowacyjny w czasie tworzenia treści audiowizualnych

Spraw, by były charakterystyczne i wyjątkowe. Jest to sposób na stworzenie swojej marki, jej jednolitego wizerunku. Dzięki fast contentowi stworzysz cechy charakterystyczne konta i sprawisz, że będziesz rozpoznawalny.

·  Stop bylejakości

Bez względu na to, czy treść będzie widniała na Twoim koncie przez długie lata, 24 godziny, czy parę minut – zadbaj o to, by filmy, zdjęcia i grafiki zawsze wyglądały nienagannie i były przygotowane w Twoim stylu. Korzystaj z odpowiednich programów do obróbki filmów, gifów, grafik, infografik, na przykład takich, jak Illustrator, czy Photoshop. Jeśli nie masz pod ręką komputera – korzystaj z aplikacji, które są dostępne w telefonach. Stosuj filtry dopasowane do prowadzonego przez Ciebie kanału, paletę kolorów, która jest dostosowana do tematyki, stosuj korektory, gdy obraz ma niedoskonałości.  Odbiorcy nie wybaczają nieodpowiednich treści. One zawsze znajdą negatywny odzew wśród nich i „nigdy nie giną”.

Intryguj fast contentem i rozwijaj swoją markę

Fast content jest to więc szybka, zwięzła treść, która może zaintrygować, zainteresować odbiorcę, zainspirować go i przekazywać ważne lub ciekawe informacje w krótkim czasie. Co więcej? Jest pozbawiona zbędnego wstępu i lania wody. Są one dostosowane do życia w pędzie, idealne dla osób, które nie mają czasu i przeglądają media społecznościowe podczas przerwy na lunch lub w drodze do domu.

Żyj szybko, kochaj mocno i umieraj młodo. Łap każdą chwilę, rozwijaj się, polecamy wszystko poza tym ostatnim zwrotem rzeczonego utworu! 😉 Żyj jak najdłużej i przekazuj ciekawe treści swoim odbiorcom, ponieważ mogą one decydować o zwiększeniu obrotów Twojej firmy. Prowadź social media tak, by sprawić, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna w Internecie i zacznie się rozwijać w zawrotnym tempie.

Szukasz agencji, która ogarnie fun content dla Twojej firmy?

Sprawdź pełną ofertę naszej agencji content marketingowej. Zaopiekujemy się każdym obszarem – od planu i strategii, aż po tworzenie, publikowanie i rozwijanie Twoich treści w Internecie.