Tworzenie postów na Instagram może wydawać się łatwe. Przecież każdy potrafi napisać coś od siebie lub stworzyć notatkę branżową pod zdjęciem. Al e czy faktycznie o to w tym chodzi? Co trzeba zrobić, by osiągnąć sukces w postaci zdobycia kilkudziesięciu tysięcy followersów? Poznaj tajniki tworzenia postów na Instagram i ciesz się sławą, zwiększoną sprzedażą lub wizerunkiem profesjonalisty.

Jak napisać skuteczny post na Instagramie? Poznaj najważniejsze zasady.

Instagramowy światek kręci się swoimi wirtualnymi prawami. I tylko ten, kto nie zna tajników mediów społecznościowych, powie, że to bzdura. W rzeczywistości wirtualnej instagramerzy dbają o swoich obserwatorów i każdego dnia karmią ich nowymi postami, rolkami lub reklamami płatnymi. Zastanawiasz się, jaki to ma sens? A no taki, że każdy z nich chce osiągnąć postawiony sobie cel. 

We współczesnym świecie sprzedaż kręci się na rynku e-commerce, a wirtualne polecajki influencerów są źródłem, dochodu setek ludzi w Polsce. I to właśnie oni wiedzą doskonale, jak napisać skuteczny post na Instagramie. 

Aby tego dokonać, trzeba znać zasady pisania. Post na Insta powinien być między innymi:

  • chwytliwy,
  • krótki,
  • kreatywny,
  • współgrający z widoczną i estetyczną grafiką.

Jakich błędów unikać pisząc posty na Instagrama?

Aby nie popełnić instagramowego faux pa, warto wiedzieć, jakich błędów unikać. Z pewnością już wiesz, że jeden błąd w sieci może zniszczyć nawet największą markę. Opinia internautów jest dziś bardzo ważna. I to właśnie oni tworzą zasięgi popularności dzięki swoim interakcjom. 

Na Instagramie na pierwszym miejscu jest grafika. Dobre zdjęcie lub film potrafią zdziałać cuda i w kilka dni zwiększyć diametralnie ilość followersów. 

Do popularnych błędów z pewnością można zaliczyć:

  • pisanie zbyt długich postów,
  • brak przejrzystości w treści,
  • brak zachęty do reakcji,
  • brak emotek, które dodają pikanterii nawet najbardziej „nudnym” tematom,
  • kopiowanie treści innych autorów.

Ile wynosi stawka za post na Instagramie?

To pytanie w ostatnim czasie bije rekordy popularności. Z pewnością wiesz, dlaczego tak się dzieje. Wartość rynku e-commerce gwałtownie rośnie. Z roku na rok liczba zadowolonych konsumentów, którzy dokonali zakupów online — rośnie. To skutek wielu czynników, do których z pewnością można zaliczyć również działanie mediów społecznościowych (w tym również Instagrama). Liczba influencerów, którym udało się zdobyć kilkadziesiąt followersów, nie jest w Polsce gigantyczna. I to właśnie oni cieszą się ogromnym zainteresowaniem marki, którym zależy na powiększeniu zasięgów. I tak o to za jeden post u najpopularniejszych influencerów trzeba zapłacić nawet… 10 tysięcy złotych. Serio! Takie stawki krążą wśród tych najbardziej znanych twarzy Instagrama, więc jest o co walczyć. 

Swoją drogą taka stawka za post i rolkę sponsorowaną dla ogromnych sieciówek nie jest wcale wysoka. Ale w przypadku mniejszych firm, które chcą się wybić, z pewnością wymaga pewnych wyrzeczeń.

Kiedy najlepiej publikować posty na platformie Instagram?

Podobnie jak inne media społecznościowe, w tym przypadku widoczność postów jest największa w podobnym czasie. obecnie mówi się, że publikacje wrzucane na platformę w drugi i czwarty dzień tygodnia, czyli wtorek i czwartek pomiędzy 8 a 12 przynosi największy odzew. Na drugim miejscu pod względem popularności znajdują się poniedziałki i wtorki w godzinach 7-10. 

Krok po kroku piszemy firmowy post na Instagrama — podsumowanie

Już wiesz, jak powinien wyglądać dobrze skonstruowany post na Instagrama i czego się wystrzegać, by nie popełnić instagramowej gafy, więc możesz zabrać się do pracy. Jeśli zależy Ci na wypromowaniu swojej marki, koniecznie zwróć uwagę na te detale i zadbaj o regularność publikacji, by Twoi odbiorcy mogli Cię mieć na przysłowiowym oku. A jeśli pisanie nie jest Twoją mocną stroną, skorzystaj z pomocy copywritera, który zawsze ma głowę pełną pomysłów i potrafi tworzyć zwięzłe treści z pazurkiem właśnie na Instagrama! 🙂

Ewelina Rutkowska
Ewelina Rutkowska

Wszechstronny umysł i nietuzinkowa osobowość sprawiają, że życie jest ciekawe, a projekty zawodowe nieszablonowe.

Współpraca z copywriterem może być korzystna dla dwóch stron. Teraz możesz to sprawdzić osobiście, bowiem łączy nas wspólny cel – zwiększanie zasięgów Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych.

Projektuję skuteczne teksty sprzedażowe i energiczne artykuły blogowe – uwielbiam zawodowe wyzwania.