Czy wiesz, że aż 95% konsumentów uważa, że walory wizualne są kluczowe do podjęcia decyzji o zakupie produktu? Oczywiście jakość przedmiotów i wiarygodność sprzedawcy jest również istotna. Aby jednak zdobyć zaufanie klientów, musisz trafić do nich poprzez przemyślaną reklamę, dostosowaną do ich potrzeb. Podpowiemy Ci, jak fotografować meble, by zdobyć zaufanie klientów i rozkręcić biznes.

Fotografia mebli – dla kogo?

Zdjęcia mebli są ważne dla każdego ich producenta i wykonawcy. To sposób na przedstawienie produktu z jak najlepszej strony i zachęcenie klienta do zakupu. Dobra fotka to pierwszy krok do zakupu.

Fotografia meblarska powinna zachwycać nie tylko potencjalnego klienta, który poszukuje nowej sofy, fotela, stolika kawowego, czy komody. Powinna zwracać uwagę również architektów i projektantów wnętrz, co może zaowocować długotrwałą współpracą. Jest to sposób na pozyskiwanie nowych klientów przez pośredników. W ten sposób Twoje meble w przyszłości mogą pojawić się w aranżacjach wnętrz wykonanych przez architektów. To kolejna reklama dla Twojej firmy!

Jak fotografować meble? Kilka kroków do osiągnięcia profesjonalizmu w tej dziedzinie

Fotografując meble, musisz się skupić na ich zaletach i detalach. Pokaż cały produkt, ale także ciekawe elementy. Aby osiągnąć status profesjonalisty – zastosuj nasze porady:

Przygotuj produkt – meble do sfotografowania

1. Podstawą jest odpowiednie przygotowanie mebla. Upewnij się, że produkt jest w odpowiedni sposób zmontowany, żaden element nie odstaje i nie wygląda nienaturalnie. Wpłynie to niekorzystnie na efekt końcowy.

2. Wyrzuć wszelkie etykiety i pozostałości po opakowaniu.

3. Dokładnie wyczyść mebel. Usuń kurz i ewentualnie plamy. Stosuj detergenty, które nie spowodują, że meble będzie się nienaturalnie błyszczał.

Wybierz miejsce i czas swojej pracy

1. Zadbaj o neutralne tło – jednolita ściana, puste pomieszczenie. Możesz też pokombinować z fotografowaniem na łonie natury. Ładny fotel lub drewniana szafka może świetnie wyglądać na łące, na tle drzew lub drewnianych drzwi starej stodoły.

2. Jeżeli fotografujesz w pomieszczeniu – użyj światła górnego. Świetnie oświetli mebel, sprawi, że będzie trójwymiarowy i zredukuje niepotrzebne świecenie.

3. Wybieraj duże lampy – duże źródło światła jest miękkie, dobrze oświetla fotografowany produkt i eliminuje niepotrzebne cienie.

4. Jeśli robisz zdjęcia na zewnątrz – korzystaj ze światła naturalnego. Zdjęcia mebli rób rano lub wczesnym popołudniem. Unikaj ostrych promieni słonecznych w samo południe.

5. Wykorzystaj statyw. Dzięki niemu unikniesz „poruszonych zdjęć”, dobrze dostosujesz kąt fotografowania i wysokość. Świetnie sprawdzi się również przy wykonywaniu serii zdjęć.

Zacznij robić zdjęcia mebli – pokaż jego zalety i właściwości

1. Fotografuj przedmiot z różnych perspektyw, pokaż go ze wszystkich stron, aby dobrze przedstawić go klientowi.

2. Nie zapomnij o zdjęciach z góry – świetnie ukazują wielkość i materiał, z którego przedmiot został wykonany.

3. Robiąc zdjęcie mebli, warto sfotografować je pod kątem 90 stopni. W ten sposób świetnie ukażesz detale narożnika oraz walory fotela.

4. Warto robić zdjęcia także z perspektywy dorosłego człowieka, który patrzy na mebel. Może zwizualizować to wymiary mebla.

5. Rób zbliżenia na detale. Pokaż każdy oryginalny i wyjątkowy element mebla, na przykład ciekawe uchwyty lub nogi.

Wykończenie fotografii – podkęć kolory i ostrość obrazu

1. Wyretuszuj niedoskonałości – jeżeli fotografujesz model uszkodzony, ale w sprzedaży znajdzie się produkt idealny – możesz wyretuszować ewentualne wgniecenia lub zarysowania.

2. Użyj filtrów, które nie przekłamują kolorów obrazu.

3. Pokazuj rzeczywistość, nie koloryzuj. To bardzo ważne, aby produkt był zgodny ze stanem faktycznym. W przeciwnym razie klient może doznać rozczarowania i więcej nie dokonać zakupów w Twojej firmie.

Fotografia mebli, która spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów

Branża meblarska jest bardzo popularna, a na rynku znajduje się wiele konkurencyjnych firm. Trzeba naprawdę się nagimnastykować, aby wyróżnić się w tłumie. Dobre zdjęcia produktowe to podstawa, by zachwycić i zachęcić do zakupu. Chcesz pochwalić się profesjonalnymi fotkami w sieci? Skorzystaj z pomocy specjalisty. Chętnie Ci pomożemy. Skontaktuj się z nami.