Opisy kategorii
Poprawiamy widoczność sklepów internetowych
Dobierzemy frazy kluczowe i stworzymy unikalne oraz merytoryczne opisy, dzięki którym wypozycjonujesz swój e-sklep.
Opisy kategorii: dowiedz się, jak to działa
1. kontakt
Wybierz pakiet opisów kategorii i skontaktuj się, aby dopiąć wszystkie formalności.
2. analiza i oferta
Zapoznamy się z Twoimi potrzebami, aby przedstawić wycenę oraz gotowy zestaw rekomendacji.
3. teksty
Gdy zaakceptujesz i opłacisz – zajmiemy się przygotowaniem profesjonalnych opisów kategorii, które dostarczymy w ustalonym czasie.
Poznaj cennik opisów kategorii dla Twojego sklepu internetowego
PodstaWowy
Świetny, jeśli działasz na małokonkurencyjnym rynku.
Opis na min. 1000 zzs
merytoryczny i przyjazny odbiorcom
Dobór fraz kluczowych
poprzedzony analizą SEO
Optymalizacja SEO
Meta tagi
meta title, meta description, adres URL
cena za 1 opis
od 40 zł
Optymalny
Doskonały, jeżeli prowadzisz aktywne działania online.
Opis na min. 2000 zzs
merytoryczny i przyjazny odbiorcom
Dobór fraz kluczowych
poprzedzony analizą SEO
Optymalizacja SEO
Meta tagi
meta title, meta description, adres URL
cena za 1 opis
od 70 zł
Rozszerzony
Idealny, jeśli w Twojej branży panuje silna konkurencja.
Opis na min. 3000 zzs
merytoryczny i przyjazny odbiorcom
Dobór fraz kluczowych
poprzedzony analizą SEO
Optymalizacja SEO
Meta tagi
meta title, meta description, adres URL
Doradztwo
rekomendacje dotyczące rozwoju sklepu internetowego i zwiększenia efektów pozycjonowania
cena za 1 opis
od 105 zł
Czym są opisy kategorii?
Opisy kategorii to krótkie teksty, które z uwagi na swój charakter – głównie umieszczane są na stronach sklepów internetowych, ale nie tylko. Zazwyczaj są to treści, do których większość właścicieli lub osób odpowiedzialnych za prowadzenie e-commerce nie przykłada większej uwagi. Warto jednak przestać tworzyć opisy kategorii “na odwal się” – myśląc, że i tak nikt nie będzie ich czytał. Ponieważ nawet tak niewielkie treści mogą skutecznie wesprzeć działania SEO. A co za tym idzie? Dzięki nim możemy zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarkach, wygenerować większych ruch, a co za tym idzie – wpłynąć na sprzedaż i przy okazji zarobić więcej pieniędzy.
Jaką formę przyjmują opisy do kategorii produktowych?
Treść, którą umieszczamy na stronie internetowej powinna “jakoś wyglądać”. Odpowiednie rozmieszczenie tekstu, pogrubienia, linkowania wewnętrzne, odsyłacze, paragrafy czy wypunktowania. To wszystko sprawia, że taki opis kategorii zdecydowanie lepiej się czyta. Tekst jest bardziej przejrzysty i co najważniejsze – zachęca potencjalnych klientów do zakupów.
Każdy wpis, który wrzucamy na stronę kategorii sklepu on-line, może wesprzeć działania pozycjonerskie. Dzięki nim sklep jest lepiej widoczny w sieci i generuje większy ruch. Poza tym warto tworzyć treści nie tylko pod wyszukiwarkę, ale i z myślą o czytelnikach.
Opisy kategorii stanowią dodatkową treść, w której: należy używać właściwych słów kluczowych; stosować odpowiednie nagłówki (H1, H2, H3, H4 i tak dalej); umieszczać linkowanie wewnętrzne.
Dlaczego warto zadbać o profesjonalne przygotowanie opisów kategorii?
Profesjonalne podejście do tematu opisów kategorii przynosi bardzo fajne efekty w postaci zwiększenia liczby fraz kluczowych (i ich pozycji) w wynikach wyszukiwania w Google. Te z kolei przekładają się na wzrost widoczności, a co za tym idzie – generowanie organicznego ruchu na stronie internetowej. Więcej użytkowników odwiedzających Twój serwis oznacza również więcej potencjalnych sprzedaż Twoich produktów lub usług, a te prowadzą wprost do wzrostów Twoich zysków. Właśnie tak działają dobrze skonstruowane opisy kategorii ;)!
Jak pisać skuteczne opisy kategorii?
Jednak, żeby opisy kategorii do e-sklepu faktycznie miały wpływ na SEO – muszą spełnić kilka podstawowych warunków. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich:
- Po pierwsze: zadbaj, aby treść opisu kategorii była unikalna. Chodzi o to, żeby nie kopiować tekstu z innych stron. Tworząc swoje teksty zadbaj o ich oryginalność – po to, żeby Google nie traktowało ich jak plagiat. Tylko takie treści mają szansę na osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Po drugie: używaj odpowiednich słów kluczowych. Wyłącznie dobrze dobrane i zastosowane frazy sprawią, że Twój tekst będzie trafiał do grupy klientów, na której zależy Ci najbardziej.
- Po trzecie: nazywaj nagłówki, w których przemycisz najbardziej wartościowe słowa kluczowe. Nagłówki mają dużą moc w SEO. Prawidłowo zoptymalizowana treść z odpowiednio nazwanymi nagłówkami tworzy strukturę opisu kategorii, dzięki czemu tekst jest przejrzysty i łatwo się go czyta. Ponadto, dobrze prezentujący się opis zatrzymuje czytelnika na dłużej i często skłania go do zrobienia zakupów w sklepie. Kolejnym powodem, dla którego warto dbać o zawartość nagłówków w opisach kategorii jest fakt, że wpływają one na samą dostępność strony www.
- Po czwarte: stosuj linkowania wewnętrzne. Odsyłacze mają wiele pozytywów, ponieważ sprawiają, że dana witryna staje się jeszcze bardziej użyteczna i wartościowa. Dodatkowo, ułatwia klientom i robotom internetowym poruszanie się po całym Twoim e-sklepie. Warto jednak zwrócić uwagę, aby linki były zamieszczane w sposób naturalny i nieprzesadzony. Przykładowo: jeżeli w opisie kategorii wymieniasz, co się w niej znajduje, możesz z powodzeniem podlinkować kilka produktów, które będą bezpośrednio odsyłały na stronę konkretnej, sprzedawanej przez Ciebie rzeczy.
- Po piąte: formatuj treść opisu kategorii. Odpowiednie rozmieszczenie tekstu wpływa na jego czytelność. Wszelkie podkreślenia, pogrubienia słów kluczowych czy całych zwrotów skutecznie wpływają na SEO Twojego e-commerce.
Jaką długość powinien mieć opis kategorii w sklepie internetowym?
Nie da się udzielić konkretnej odpowiedzi na to pytanie. Zdaniem specjalistów od SEO trzeba w takim tekście spełnić wszystkie warunki SEO oraz przekazać potencjalnemu klientowi jak najwięcej cennych informacji. Za najbardziej optymalną długość opisu kategorii uznaje się liczbę od 2000 do 3000 znaków ze spacjami (zzs), ale nie jest to normą. Czasami wystarczy 1000 zzs, żeby w tekście zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje i “przebić” się na szczyt. Czasami należy wykonać tekst przekraczający liczbę 3000, 6000, a nawet 10000 zzs. Chodzi o to, żeby znaleźć ten “złoty środek” i trafić w punkt z opisem.
Koszty opisów kategorii – od czego zależy ich cena?
Cennik opisów kategorii jest bardzo zróżnicowany i może zależeć od wielu czynników. Na cenę mają wpływ między innymi:
- Długość opisów oraz ich ilość – wyceniając swoją usługę kopirajter w pierwszej kolejności ocenia rozmiar zlecenia. Konkretniej – chodzi o długość zleconych tekstów (liczbę znaków) oraz liczbę kategorii do opisania. Jeżeli będzie to pojedynczy tekst, to cena w porównaniu do hurtowej ilości za 1000 zzs będzie znacznie wyższa.
- Specyfika branży – cena usługi również zależy od rodzaju sklepu i oferowanych w nim produktów. Jeżeli prowadzisz e-sklep, który wymaga większego przygotowania (chodzi o zaznajomienie się z rodzajem branży i samą specyfikacją produktu) to cena będzie odpowiednio dopasowana do włożonej pracy w napisanie tekstu przez copywritera. Z kolei, jeżeli masz sklep z popularnym asortymentem, którego zastosowanie i przeznaczenie są oczywiste – koszt usługi copywriterskiej będzie w znaczne niższy w porównaniu do sklepu z mniej popularnymi artykułami.
- Doświadczenie i umiejętności copywritera – dobry kopirajter znający się na swojej robocie wie, jak powinien wyglądać opis kategorii. Ponadto, zanim podejdzie do zadania, dokładnie przeanalizuje specyfikę branży, porówna konkurencję i dobierze odpowiednie frazy. Chodzi o to, żeby teksty, które sporządzi były, jak najbardziej efektywne i przy okazji maksymalizowały zyski.
- Czas – jeżeli zależy Ci na ekspresowym wykonaniu zadania, musisz wziąć pod uwagę, że cena będzie znacznie wyższa. Jeżeli jednak zlecenie będzie wykonywane w późniejszym terminie – koszt tej usługi będzie wyliczony na podstawie wyżej wymienionych czynników.
Zamów skuteczne opisy kategorii – prosto dla Twojego e-commerce
Jeżeli chcesz zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce, sprzedaż i przy okazji osiągnąć większe przychody – koniecznie rozważ nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją copywriterską. Nasi specjaliści wykonają dla Ciebie i Twojego sklepu internetowego dokładną analizę SEO oraz badanie rynku. Następnie, sporządzą opisy kategorii, które będą dostosowane do wymogów pozycjonowania, idealnie wpasują się w rynek, a następnie – zajmą możliwie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.