Wszystko wskazuje na to, że social media to nie tylko źródło informacji i utrzymywania kontaktów międzyludzkich, ale też dbanie o rozwój biznesu. Małe i duże firmy prześcigają się w tworzeniu wartościowego contentu. Wszystko po to, by zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży produktów i usług. Sprawdź, w jaki sposób napisać profesjonalny post sprzedażowy na SM. Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale to w Twoich rękach jest los Twojej firmy.
Post w social media — czym są i do kogo są skierowane?
Posty na social media to krótkie wpisy informacyjne, które informują o ważnych wydarzeniach z życia firmy, nowościach branżowych lub produktach, które cieszą się ogromną popularnością. Regularne informowanie potencjalnych klientów o tym, co dzieje się w czeluściach danej marki, sprawia, że powstaje niewidzialna nić porozumienia pomiędzy marką a klientem. Marka jest wówczas blisko swoich klientów, co sprawia, że zawsze, kiedy tylko pojawia się branżowy problem, to do niej zwrócą się o pomoc. Takie właśnie zadanie mają posty w social mediach. To od ich jakości i skuteczności zależy bowiem ilość zleceń i wygenerowany zysk.
A więc posty do SM to krótkie i angażujące wpisy publikowane na platformach takich jak Facebook, LinkedIn, Instagram, których celem jest zwiększenie sprzedaży.
Rodzaje postów w social mediach — poznaj ich cechy charakterystyczne
Do najczęściej wymienianych rodzajów postów w SM zaliczamy między innymi:
- wpisy tekstowe, czyli krótkie ii treściwe informacje publikowane w formie posta.
- Wpisy graficzne, czyli zdjęcie lub grafika z umieszczonym napisem, w celu zachęcenia użytkownika do kontaktu.
- wpis z linkiem do strony — w tym przypadku użytkownik poleca konkretną stronę i zachęca do interakcji pozostałych użytkowników.
- Wpis z gifem — często jest to nowika branżowa przedstawiona w śmieszny sposób, by zwiększyć widoczność marki.
- Wpis z ankietą — ta możliwość pozwala zweryfikować oczekiwania użytkowników oraz kontrolować ich odczucia związane z marką.
Jak napisać skuteczny post na social media?
Skuteczny post na SM to przede wszystkim przemyślany i angażujący content. Nie ma tutaj mowy o przypadkach. Wykorzystaj wiedzę specjalistów i zadbaj o to, by każda publikowana na fanpage firmowym informacja była czytelna, dobrze przemyślana i zachęcała do reakcji. Tylko takie działania mają sens.
A więc aby napisać skuteczny post na social media, dokonaj analizy kluczowych fraz, dołącz swój profil do ogólnej strategii marki i zadbaj o wysokiej jakości content. Następnie przygotuj plan działania, określ godziny publikacji treści oraz dni tygodnia (a jak już wiesz, są lepsze i gorsze wybory) i nawiguj działanie platformy.
Skuteczny content to taki, który zwiększa zasięgi poprzez zwiększanie liczby polubień profilu lub komentarzy i udostępnień pod postami.
A Ty, umiesz już w pisanie? Czy wolisz przekazać pałeczkę specjalistom, by nie ryzykować?
Jak napisać post sprzedażowy — przykłady
Posty sprzedażowe przede wszystkim są pisane językiem korzyści. A więc nie przedstawiasz produkty w świetle jego cech, a skupiasz się w poście na tym, co zyskuje jego użytkownik.
Aby zbliżyć Ci skuteczność języka korzyści, przytoczę Ci taki przykład. Jeśli chcesz kupić kurtkę na zimę, to szukasz kurtki puchowej, ze sztucznym wkładem lub czarnej? Czy jako klient chcesz wiedzieć, czy kurtka jest ciepła, okryje Twoje plecy dzięki odpowiedniej długości i zabezpieczy głowę przed wiatrem i śniegiem, bo ma wodoodporny kaptur z podszewką?
No właśnie. Taka jest różnica pomiędzy pisaniem byle jakich postów i wartościowych wpisów do SM.
Czego nie robić w czasie tworzenia postów na social media?
Z pewnością w czasie budowania marki osobistej bez względu na sektor prowadzonej działalności gospodarczej, złym doradcą jest impuls. Tutaj nie ma miejsca na przypadek. Każdy ruch w postaci wpisu, polecenia, komentarza powinien kreować profesjonalny wizerunek specjalisty, być zgodny z zasadami kultury i wspierać dobre imię marki. A więc zapomnij o spontanach i zacznij działać w sposób przemyślany.
Użytkownicy social media w Polsce — kim są i jakie mają potrzeby?
Współcześni użytkownicy social mediów to ludzie z różnych grup wiekowych. Coraz częściej dostęp do sm mają już dzieci w wieku 7 lat, a swoje życie do sieci przenoszą również osoby w wieku starszym. Jak zatem znaleźć klucz do tego, by trafić do odpowiedniej grupy odbiorców? Wiadomo, że siedmiolatek nie kupi samochodu z silnikiem elektrycznym, a osiemdziesięciolatek nie potrzebuje, np. gry na Xboxa (chociaż wyjątki z pewnością się zdarzają 🙂 ).
Współcześni użytkownicy mają skrajnie różne potrzeby, dlatego bardzo ważne jest, by określić profil prowadzonej działalności. To w ustawieniach profilu doprecyzujesz, do kogo skierowane są Twoje produkty lub usługi. Możesz też wybrać odpowiedni obszar zamieszkania. W ten sposób prowadzone przez Ciebie działania przyniosą dużo lepszy skutek i przełożą się na liczbę realnych klientów, a nie tylko wirtualnych obserwatorów.
Kiedy posty na SM mają największą widoczność?
Według badań specjalistów internauci najwięcej czasu w social mediach spędzają od wtorku do czwartku w godzinach od 10 do 16. Aby więc zwiększyć widoczność postów, warto wstrzelić się w te ramy czasowe. Zadbaj o to, by publikacja na profilu fb miała miejsce dwa lub trzy razy w tygodniu w określonych dniach około godziny 14.
Napisz post do SM krok po kroku. Instrukcja pisania dla początkujących.
Pisanie postów do SM niby nie jest trudne, jednak wymaga pewnej wprawy i kreatywności. Nie ma co liczyć na to, że nieczytelny bełkot będzie bił rekordy popularności, ponieważ został opublikowany we wtorek o 14. W tym przypadku na sukces składa się wiele elementów. Warto o tym pamiętać i zadbać o wszystkie poziomy.
A więc zacznij od określenia tematu posta. Następnie przygotuj maksymalnie 5 zdań z ciekawym początkiem i zachęceniem do reakcji na końcu. Przedstaw superlatywy usługi lub produktu i zastosuj język korzyści. Zadbaj o to, by treść była wyróżniona i umieść w niej również emotikony.
Na koniec wybierz wysokiej jakości grafikę i opublikuj post.
Czy warto prowadzić fanpage w social mediach? Podsumowanie.
Pewnie, że taki! Badania pokazują, że nowe firmy na rynku zyskują popularność i rozwijają się dzięki prowadzone wartościowych kampanii w social mediach. A więc wciąż social media mają ogromną moc i pozwalają stworzyć dochodową markę niemal w każdej branży.
Zadbaj o detale podczas tworzenia profilu swojej marki i czekaj cierpliwie na efekty. A te bez wątpienia przy podejmowaniu działań długofalowych przyniosą zamierzony rezultat.