Zakupy w sieci są coraz bardziej popularne. Ludzie już nie tylko zamawiają przez Internet książki, czy kosmetyki, ale także ubrania, obuwie, a nawet żywność. Wszystkie te produkty docierają do odbiorcy w krótkim czasie i sprawiają, że zakupy stają się jeszcze bardziej komfortowe, a co za tym idzie? Nie tracimy czasu na spacerowanie po sklepach stacjonarnych, a wolne chwile w dzisiejszych czasach są na „wagę złota”.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak robić profesjonalne zdjęcia butów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów i zwiększą sprzedaż.

Komu są potrzebne profesjonalne zdjęcia butów?

Zastanawiasz się, kto tak naprawdę potrzebuje zdjęć butów (szpilek, kapci, kozaków, klapek, japonek czy kaloszy)? 

Odpowiedź jest bardzo prosta! Profesjonalne fotografie wykonują właściciele firm zajmujących się produkcją lub sprzedażą butów, które chcą promować się w sieci, prowadzić doskonałą stronę internetową i profile mediów społecznościowych.

Takie fotki są również popularne dla influencerów, którzy promują obuwie, które otrzymali w prezencie. Zdjęcia całych stylizacji z użyciem konkretnych butów będą zachęcały do zakupu konkretnego modelu i promowały markę.

Fotografie obuwniczą wykonują również osoby, które chcą sprzedawać używane produkty w sieci. Jest to bardzo popularne rozwiązanie w duchu dawania drugiego życia wszystkim przedmiotom codziennego użytku.

Jak fotografować buty – rodzaje zdjęć obuwia

Istnieją dwa rodzaje fotografii obuwniczej, która sprawdza się w katalogach, na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych firm produkujących i sprzedających buty. Należą do nich:

Packshoty – to fotki, które idealnie nadają się do katalogu. Wykonywane na jednolitym tle. Najczęściej wybierane jest tło w jasnych odcieniach, które nie odwraca uwagi od sprzedawanego modelu. Produkt najczęściej jest fotografowany ze wszystkich stron, a ujęcia się powtarzają, jedynie ukazując inny element.

Fotografie lookbookowe – są to zdjęcia butów na nogach, których zadaniem jest przykucie uwagi potencjalnego klienta. Mają pokazać, jak model dobrze prezentuje się na nogach, z jakimi ubraniami można go stylizować. Zaprezentują również, jak but sprawuje się w ruchu.

Każdy właściciel sklepu lub firmy produkcyjnej musi wybrać, które rozwiązanie będzie dla niego najlepsze. Może również połączyć oba gwarantując sobie ogromny wybór spośród znakomitych zdjęć.

Kilka porad, jak fotografować buty, by osiągnąć profesjonalizm

Zastanawiasz się, jak zrobić znakomite zdjęcia butów, które zachwycą, przykują uwagę i pomogą zdobyć nowych klientów? Zastosuj się do kilku naszych porad, a osiągniesz sukces:

Po pierwsze: idealne ustawienie

Odpowiednie ustawienie buta ma kluczowe znacznie. Musisz zadbać o to, by na zdjęciu zaprezentowane zostały wszystkie cechy charakterystyczne obuwia oraz pokazać go w pełnej okazałości. Postaraj się, by zaprezentować je jak najlepiej.

Po drugie: doskonała kompozycja

Ustawienie jest bardzo ważne, zadbaj jednak także o kompozycję. Przedstaw obuwie w środowisku, w którym może być używane, dołącz gadżety i rekwizyty. Oznacza to, że buty górskie warto fotografować na szlaku, klapki na basenie, a szpilki idealnie sprawdzą się na parkiecie.

Po trzecie: tło – studio lub plener

Zadbaj o tło, które nie odciągnie uwagi od produktu, ale podkreśli jego wyjątkowość. Fotki możesz wykonać w studiu, gdzie znajduje się profesjonalne, rozproszone oświetlenie, a fotografie będą totalnie katalogowe lub w plenerze. Naturalne środowisko idealnie nadaje się do robienia zdjęć lookbookowych. Zadbaj o to, by wykonane zdjęcia pokazały wyjątkowość obuwia i miejsce ich użytkowania. Nie pozwól, by tło odciągnęło uwagę od produktu. Fotografuj w naturalnym dziennym świetle – najlepiej rano przed wschodem słońca.

Po czwarte: zoom na szczegóły

Pamiętaj, że we wszystkich butach, które mają się sprzedać w sieci, ważny jest detal. Kolorowe ozdoby na sneakersach, nietypowe wiązanie sznurówek, ciekawy wzorek na szpilkach lub sprzączka na klapkach niejednokrotnie „wykona robotę” i sprawi, że klient zakocha się właśnie w tym modelu. Koniecznie przedstaw detale na zdjęciach i pokaż je w atrakcyjny sposób.

Po piąte: obróbka zdjęć

Oczywiście, obróbka wszystkich zdjęć produktowych jest konieczna, ale pamiętaj, by nie przesadzić. Nie możesz bez opamiętania nakładać filtrów, zmieniać kształty i kolory obuwia. Buty mają zachwycać swoją naturalnością, a przekłamania na fotografiach mogą jedynie zaszkodzić sprzedawcy.

Zdjęcia butów, które zwiększą sprzedaż

Każdy producent i sprzedawca obuwia potrzebuje zdjęć, które zachwycą w sieci i przykują uwagę potencjalnych klientów. Tylko te wykonane w profesjonalny sposób wyróżnią się w tłumie ogromnej konkurencji. Jeżeli zależy Ci na znakomitych efektach, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Chętnie pomożemy Ci w wykonaniu sesji zdjęciowej, która spełni Twoje marzenia. Zapraszamy!