Szukasz, specjalisty, który kompleksowo zajmie się treściami? Potrzebujesz kogoś do tworzenia chwytliwych tekstów na stronę www, profesjonalnych opisów kategorii lub produktów w Twoim e-sklepie, a także zoptymalizowanych artykułów blogowych i treści na landing page. A może chcesz nauczyć się osobiście, tworzyć takie treści, by zadbać o swoją widoczność w Internecie?
Wygląda na to, że potrzebujesz wsparcia prawdziwego specjalisty lub chcesz zdobyć umiejętności content writera. Na szczęście jesteś pod właściwym adresem!
Sprawdź, kim jest content writer, czym się zajmuje i jak tworzy się profesjonalny content.
Content writer — kim jest i w czym może pomóc?
Biorąc pod lupę język angielski, to content writer oznacza po prostu pisarza treści. To właśnie osoby pracujące w tym zawodzie trudzą się tworzeniem unikalnym i kalorycznych publikacji, które są umieszczane na stronach www.
Co ważne, profesjonalny content writer tworzy treści po dokonaniu analizy konkurencji oraz zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta. W tej pracy indywidualne podejście do każdego zlecenia ma szczególne znaczenie. A więc, jeśli szukasz kogoś, kto bardzo dobrze odczyta Twoje potrzeby i potrafi trafnie wczuć się w potrzeby Twojego klienta, to szukasz właśnie content writera.
Jakie teksty tworzą content writerzy?
- Teksty SEO — optymalizacja treści na stronach www według szyku, który sprawia, że będą one bardziej widoczne w sieci;
- Opisy kategorii — tworzenie unikalnych opisów poszczególnych kategorii produktowych przy użyciu języka korzyści;
- Opisy produktów — przygotowywanie ciekawych i chwytliwych opisów o unikalnej formie dla każdego produktu z osobna;
- Artykuły blogowe — optymalizacja artykułów, które niosą dla czytelnika ogromną wartość i pomagają w pozycjonowaniu witryny.
Cechy profesjonalnego content writera — sprawdź, czym powinien się charakteryzować
Pisarz treści, czyli nasz content writer powinien charakteryzować się cechami, które w znacznym stopniu ułatwiają realizację kolejnych zleceń, z którymi zgłoszą się kolejni klienci.
Oto zestaw, bez którego profesjonalny content writer nie przebije się z ofertą wśród internetowych kolegów i koleżanek:
- terminowość — dead line w przypadku content writerów to rzecz święta. Ustalony z klientem termin powinien być zawsze dotrzymany, by nie obciążać dobrej opinii swojej firmy;
- dokładność — w tej pracy liczy się każdy szczegół — począwszy od dobierania odpowiednich słów, przez przecinki, znaki zapytania, wykrzykniki oraz zakańczając na kropkach. Zaprojektowanie czytelnego, przejrzystego i lekkiego tekstu to prawdziwa sztuka;
- orientacja na cel — profesjonalny content writer jak nikt inny potrafi odczytać potrzeby klienta i w odpowiedni sposób je opisać, by przekaz był trafny i chwytliwy;
- umiejętność słuchania — to również niezwykle ważna cecha, która ułatwia indywidualną współpracę z klientem;
- kreatywność — głowa pełna pomysłów? No problem! Do mocnych stron prawdziwych zawodowców zalicza się oryginalne pomysły na stworzenie unikalnego przekazu, który trafi prosto w serce potencjalnego klienta;
- cierpliwość — śmiało można stwierdzić, że zawód content writera jest przede wszystkim rzemiosłem 😉 Cierpliwość jest niezbędna, by móc bezustannie dbać o dobór odpowiedniego słownictwa, pisać zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny i jeszcze wdrażać je zgodnie z zasadami SEO.
Content writer — praca marzeń czy możliwość dorobienia do domowego budżetu?
Punkt widzenia zależy często od punktu siedzenia i właśnie to zdanie bardzo dobrze określa profesję content writera. Dla jednych jest to świetna opcja na dorobienie do domowego budżetu. Dla innych idealny sposób na spełnianie marzeń. Kto ma rację? Oczywiście każdy! Profesjonalny content writer może pracować zarówno po godzinach, jak i na pełny etat. W żaden sposób system pracy nie wpływa na jego wydajność. Ale na zarobki już tak. A te w dużej mierze zależą przede wszystkim od ilości pozyskanych klientów, szybkości pracy i profesjonalnego podejścia do wykonywanych zleceń.
Content writer a zarobki w kontekście zapotrzebowania na profesjonalne treści
Zastanawiasz się, czy content writer to dobrze płatny zawód? Na to pytanie nie ma niestety jednoznacznej odpowiedzi. Są content writerzy, którzy mają już wyrobioną renomę i zarabiają świetne pieniądze na tym, co bardzo lubią. Jednak na rynku aż roi się od pseudo specjalistów, którzy nie mają pojęcia o tym, jak tworzyć profesjonalne treści na strony www, a mimo wszystko się za nie biorą. Taki trend psuje wizerunek profesjonalnego content writera w oczach potencjalnego klienta. Prawda jest taka, że wysokiej jakości treści zawsze zwiększają ruch na stronie. Jest to naturalne i nieuniknione po optymalizacji sklepu internetowego lub strony www z usługami. Jeśli się tak nie dzieje, to oznacza to, że content writer źle wykonał swoją pracę.
Czy wiesz, co można zyskać dzięki współpracy z content writerem?
Współpraca z profesjonalnym content writerem to przede wszystkim:
- zwiększenie ruchu na stronie — poprzez zwiększenie widoczności strony www, zwiększa się również częstotliwość wizyt potencjalnych klientów, które kończą się podjęciem pozytywnej decyzji zakupowej,
- wzrost przychodu ze sprzedaży — zwiększenie ruchu skutkuje zwiększeniem sprzedaży niemal od razu po wprowadzeniu wysokiej jakości contentu,
- większa widoczność strony www w Internecie — optymalizacja strony wpływa na jej pozycjonowanie przez roboty Google. Jeśli spełnia ona przyjęte normy, to pojawia się w wyszukiwarce na wyższych poziomach,
- regularne publikacje na firmowym blogu — ta kwestia ma związek nie tylko z pozycjonowaniem witryny, ale przede wszystkim z budowaniem wizerunku profesjonalisty,
- angażujące treści na stronie www — aby zainteresować swoją ofertą potencjalnego klienta, często masz tylko 3 sekundy. Aby osiągnąć ten cel, treść musi być chwytliwa i dobrze przemyślana,
- budowa zaufania wśród potencjalnych odbiorców — prowadzenie przemyślanych działań zarówno na platformach mediów społecznościowych, jak i na stronie www sprawia, że potencjalny klient będzie myślał o firmie w samych superlatywach, a gdy napotka na swojej drodze problem, po prostu zgłosi się do Ciebie,
- zadowolenie z prowadzonej firmy — powyższe działania przekładają się na zadowolenie z prowadzonej działalności gospodarczej zarówno z powodu dobrych opinii klientów, jak i relatywnie wyższej sprzedaży.
I powyższe aspekty powinny być celem każdego content writera. Ten zawód jest stworzony po to, by każda strona www mogła być inna, by skończył się trend na kopiowanie treści ze stron producentów, a prowadzona firma w końcu zaczęła przynosić oczekiwane zyski. To jak, jesteś gotowy na realizację powyższych celów?
Od czego zacząć, aby stać się profesjonalnym content writerem?
Aby móc się nazywać content writerem, warto zacząć swoją „przygodę” (dla wielu specjalistów z tej branży to stałe źródło dochodu co uzasadnia zastosowanie cudzysłowu w tym miejscu ;)), od odpowiedniego przygotowania. Jeśli zależy Ci na pracy właśnie w tym zawodzie, znajdź kursy, które otworzą Ci drzwi do świata tworzenia profesjonalnego contentu.
Ponadto zastanów się, czy faktycznie Twój język polski jest na tyle dobry, byś mógł tworzyć treści o wysokim poziomie bez błędów interpunkcyjnych, stylistycznych, czy też fleksyjnych. Ważna jest również szybkość przelewania myśli na klawiaturę — im więcej napiszesz, tym więcej zarobisz (ale nie zapominaj o jakości!). Ważna jest również umiejętność wykonywania sprawnego researchu oraz atrakcyjny i zrozumiały przekaz bez względu na tematykę.
Gdzie content writer może znaleźć pierwsze zlecenia?
Jeśli należysz do osób przedsiębiorczych, z pewnością na to pytanie szybko znajdziesz odpowiedź. Znalezienie pierwszych zleceń jako content writer z pewnością jest możliwe na grupach branżowych w mediach społecznościowych. Ponadto potencjalni klienci szukają twórców treści również na portalach ogłoszeniowych. Najszybszym sposobem na znalezienie klientów jest wpisanie w wyszukiwarkę hasła „content writer praca”… ale zakładam, że o tym już wiesz, w końcu efektowny research masz w małym paluszku 😉
Zastanów się jednak, czy chcesz pracować na etacie, czy wolisz prowadzić własną działalność gospodarczą. Ile godzin dziennie możesz poświęcić na wykonywanie zleceń? To kluczowe pytania, których nie da się pominąć przed rozpoczęciem pracy w zawodzie content writera.
Praca jako content writer, czy to się w ogóle opłaca?
W przypadku zdobywania nowych kwalifikacji zawodowych oraz pracy w zawodzie content writera można wyjść z założenia, że jak się mocno chce i dołoży się starań na kilku płaszczyznach jednocześnie, to praca content writera stanie się opłacalna. Mało tego, może być ona Twoim źródłem utrzymania i zapewnić Ci możliwość przebywania w dowolnym miejscu na Ziemi. Tak! Content writer to praca w dużej mierze zdalna. Chyba że zdecydujesz się na pracę w agencji, to Twoje marzenia o zimie spędzonej na Majorce mogą szybko prysnąć 😉
Bądź co bądź, ten zawód zapewnia fajne zarobki i pozwala godnie żyć. Jednak wysokość zysków zależy w dużej mierze od Twojego wkładu w jakość świadczonych przez Ciebie usług.
Jeśli chcesz pisać treści wyłącznie na własny użytek, to koniecznie zacznij od:
- kursów dla content writerów,
- zagłębienia tajników SEO,
- wnikliwej analizy ruchu na stronie www po dokonywaniu kolejnych zmian.
Natomiast, jeśli zdecydujesz się skorzystać ze współpracy z content writerem, to z pewnością wzmocnisz swoją pozycję na rynku dużo szybciej. Dzięki temu zyskasz unikalny content na swojej stronie www, zwiększysz sprzedaż i zaczniesz więcej zarabiać. Jeśli rozpoczniesz współpracę z prawdziwym profesjonalistą, to z pewnością będą to dobrze zainwestowane pieniądze.
Natomiast, jeśli chcesz stać się profesjonalnym content writerem, to najpierw:
- rozważ, czy masz niezbędne cechy charakteru,
- potrafisz wykonać bardzo dobry research,
- znajdź mentora, który pomoże przebić Ci się przez szeroką wiedzę praktyczną w czasie kursów i pierwszych zleceń,
- szukaj pierwszych małych zleceń w czeluściach Internetu.
Just do it! 🙂 Postaw na inwestycję w siebie i zacznij zarabiać w zawodzie content writera! Ten zawód niesie za sobą wiele korzyści i jeszcze więcej możliwości.