Marzysz o tym, by trafić do zacnego grona Winklersów? Wcale się nie dziwię, bo ja kocham swoją pracę i uwielbiam, gdy opuszki placów melodyjnie stukają w klawiaturę. Ale żeby zasilić nasze szeregi i wysłać CV, najpierw dokonaj analizy własnych cech. Copywriter też człowiek, ale poniższy zestaw jest wyznacznikiem tego, czy się sprawdzisz. Jak dowiedzieć się, czy masz potencjał na kreatywnego pisarza? Właśnie na cechach copywritera bez doświadczenia skupimy się w dzisiejszym wpisie blogowym.

Cechy copywriter — czego nie może Ci zabraknąć?

Tyle, o ile Twoja płeć i poglądy polityczne są nam totalnie obojętne, to jednak jest kilka kwestii, bez których nie uda nam się nawiązać stałej współpracy. Bycie copywriterem to często po prostu styl życia. Czy jesteś gotowy na to, by spędzić przed komputerem 10 godzin dziennie i w czeluściach Internetu nie zatracić swojej kreatywności i świeżości w myśleniu? Czy potrafisz 10 razy przekazać tę samą informację, ale pisząc ją unikalnie, by uniknąć duplicate content? Jeśli na te dwa podstawowe pytania Twoja odpowiedź była twierdząca, to przechodzimy dalej. Sprawdź, jakie cechy u copywritera są niezbędne, by dołączyć do naszego zespołu i być częścią małej, ale wydajnej umysłowo społeczności 🙂

Cechy copywritera bez doświadczenia — must have według Winklesrów

Oto zestaw cech, których nie może Ci zabraknąć, by wkroczyć na pokład naszego odrzutowca. Praca nawet w bardzo małej agencji copywriterskiej, często jest po prostu wyzwaniem. Aby utrzymać się w powietrzu i balansować tuż nad horyzontem wystarczy, że odkryjesz w sobie 10 kluczowych cech. No to do dzieła!

#1 Pierwsza cecha copywirtera: terminowość — deadline to świętość!

To pierwsza i najważniejsza zasada pracy w copy. Dobry klient to zadowolony klient, więc w tym przypadku nie ma tolerancji, dopuszczalnych norm i przekraczania granic. Albo potrafisz wykonać zlecenie na czas, albo… nie zawracaj nam głowy!

#2 Druga cecha copywritera: rzetelność. Zapomnij o plagiatach i drodze na skróty!

Bez tego ani rusz! Każdy tekst jest sprawdzany pod kątem plagiatu. Na naszą wiarygodność długo pracujemy, by kiedykolwiek dopuścić do takiej pisarskiej wtopy. Więc albo dajesz z siebie sto procent i wskakujesz na pokład, albo zostajesz na Ziemi. 

#3 Trzecia cecha copywritera: kreatywność — każdy Twój dzień to burza mózgów w wersji solo

Ta cecha copywritera jest niezbędna do pracy w tym zawodzie. Dobry copywriter to kreatywny copywriter. Koniec i kropka. A więc, jeśli Twoja czupryna szaleje od świetnych pomysłów, sprawdź, czy spełniasz punkt pierwszy i drugi. Jeśli tak, to wyślij nam swoje CV 🙂

#4 Czwarta cecha copywritera: samodzielność — procujesz w pojedynkę, ale czujesz na plecach oddech szefa 😀

Wprawdzie samodzielności można się nauczyć, ale jakieś zadatki do pracy w pojedynkę trzeba mieć. Z powodu nadmiaru zleceń nie mamy czasu na prowadzenie nowicjuszy za rękę. Z tego powodu oczekujemy od Ciebie, że będziesz niezależną i samodzielną jednostką, która wykona swoje zlecenia na czas i zgodnie ze wszystkimi zaleceniami. I właśnie taki powinien być każdy copywriter bez doświadczenia. Współpraca z klientami jest wymagająca, a na poprawki szkoda czasu 😉 No i Winkler Cię obserwuję 🤪

#5 Piąta cecha copywritera: szybko się uczysz albo umiesz wszystko — wybierz opcję dla siebie!

To która opcja bardziej pasuje do Twojej copywriterskiej osobowości? Myślisz, że to żart? Nic z tych rzeczy. Jeśli nie jesteś mistrzem w sprawianiu dobrego wrażenia, to po prostu musisz umieć wszystko. Copywriter powinien umieć pisać na różne tematy. Ta wszechstronność umysłowa jest niezbędna, by utrzymać się w branży. 

Jeśli chodzi o te dobre wrażenie, to wiesz, możesz ubarwiać rzeczywistość, twierdząc, że np. obsługę komputera masz w najmniejszym paluszki, a Excel nie ma przed Tobą żadnych tajemnic. Ale wcześniej lub później szydło i tak wyjdzie z worka 😂 Uwierz mi, coś o tym wiem!

#6 Szósta cecha copywritera: szybkie pisanie na klawiaturze to Twoja mocna strona

W copy liczy się czas. Jeśli chcesz pracować wydajnie, musisz umieć płynnie przelewać myśli i wiedzę na klawiaturę. A do tego oczywiście niezbędne jest błyskawiczne obsługa klawiatury. A więc trenuj, by i tę niezbędną cechę copywritera opanować i być profesjonalnym pisarzem!

#7 Siódma cecha copywritera: dostajesz hasło i lecisz z tematem, czyli zaradność!

O samodzielności już rozmawialiśmy, ale zaradność to szerszy aspekt samodzielności w pracy copywritera. Jeśli czegoś nie wiesz, zawsze możesz zapytać kolegów i koleżanki, ale… lepiej najpierw przegrzeb Internety.

Pamiętaj, że my również pracujemy i zarabiamy na chleb lub bułki, a czas jest u nas często na wagę złota. Jeśli nie uda Ci się stanąć na wysokości zadania, zawsze możesz poprosić nas o pomoc. Jesteśmy sympatyczni i pomocni (byle tylko nie zbyt często 😂). Jeśli masz wątpliwości, czy z tą zaradnością również dasz sobie radę, napisz rzetelny artykuł na temat… hmmm, np. życia seksualnego mrówek. A później wróć do nas z tematem bieżącym.

Psst A tak całkiem serio, to trzymamy za Ciebie kciuki 🙂

#8 Ósma cecha copywritera: pozytywne myślenie bez względu na ilość znaków w Trello!

Winklersi nie narzekają! Nie ma czasu na marudzenie i zbiorową demotywację. Tutaj się pracuje 🙂 Pozytywne myślenie ma wpływ na wydajność i kreatywność, więc na naszym pokładzie ta cecha również zalicza się do must have! 

#9 Dziewiąta cecha copywritera: profesjonalizm

W tym przypadku podejście do pracy powinno być profesjonalne. Mimo że, każdy z nas jest człowiekiem, to jednak dbamy o nasz ogólny wizerunek i zależy nam na tworzeniu profesjonalnej agencji copywriterskiej. Nawet jeśli jesteś copywriterem bez doświadczenia, to z profesjonalizmem musisz umieć zatańczyć nie tylko salsę, ale też tango. 

#10 Dziesiąta cecha copywritera: komunikatywność

Mogłoby się wydawać, że copywriter bez doświadczenia lub z doświadczeniem powinien umieć dobrze pisać. Ale… no właśnie. Znowu jakieś, ale? A no tak! Żeby nie było zbyt monotonnie, to płynne mówienie i komunikowanie się też jest u nas ważne.

Copywriter — umiejętności bez względu na poziom Twojego doświadczenia

I jak, myślisz, masz niezbędne cechy copywritera? Ile odpowiedzi było twierdzących? Jeśli Twój wynik to co najmniej 7/10 to możesz startować. Z tym że 5 pierwszych cech winklersowego copywritera z tej listy jest obowiązkowa! Jeśli wciąż czujesz się na siłach, by dołączyć do naszego niebanalnego zespołu, to ślij CV! Chętnie poznamy Cię jeszcze lepiej! 🙂