Facebook to platforma, która cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Mimo tego są użytkownicy, którzy dopiero teraz zaczynają przygodę z prowadzeniem firmowego fanpage. Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać post na platformie Facebook, jak napisać post powitalny oraz jak pozyskiwać nowych klientów z wirtualnego świata. Zaczynamy!

Jak pisać posty na FB? Główne zasady.

Platforma Facebook po raz pierwszy została uruchomiona w 2004 roku. Pewnie pamiętasz film o studencie, który stworzył komunikator, by utrzymywać kontakt online z kumplami i nawiązywać nowe studenckie znajomości? I to właśnie ta platforma, którą dziś zarządza Mark Zuckerberg, zalicza się do najpopularniejszych mediów społecznościowych. To tam toczy się życie prywatne użytkowników, ale też kwitną biznesy. Jeśli zależy Ci na powiększeniu zasięgów i zdobyciu nowych klientów, to Facebook Ci w tym pomoże, jeśli tylko nauczysz się pisać wartościowe posty. Jak pisać posty na FB? Ano krótko, treściwie, chwytliwie i na temat! Te kilka słów świetnie oddaje przesłanie całej platformy. Użytkownicy nie lubią czytać długich wpisów i nie mają na to czasu. Aby więc zwrócić na siebie uwagę, warto zadbać o dopracowaną grafikę i chwytliwy początek.

Czego się wystrzegać podczas pisania postów na Facebooku?

To, co nie sprzedaje się na Facebook to długie i mało czytelne posty. Treściwe i kaloryczne wpisy to idealny pomysł na bloga, do którego można wykonać przekierowanie z Facebooka. Aby użytkownik kliknął i przeczytał, trzeba unikać jeszcze niskiej jakości. 

Wbrew pozorom nawet w social mediach jakość ma znaczenie. Użytkownicy i potencjalna grupa klientów cenią wpisy chwytliwe ze świetną grafiką lub krótkim filmem. Płynne przejścia pomiędzy klatkami, odpowiednia muzyka, czytelne napisy to must have. W przypadku zdjęć grafika powinna być ostra, a cała koncepcja musi być świetnie przemyślana

Na tej platformie, pomimo tak wielu treści, niska jakość nie zda egzaminu i z pewnością przyniesie odwrotny do zamierzonego efekt. 

Jak dodawać posty na Facebooku? Instrukcja.

Każdy fanpage powinien zacząć się od posta powitalnego. Krótki wpis, który przedstawia firmę, wrzucenie loga w grafice lub zdjęcia z lokalizacją biura świetnie się sprawdzą. Ponadto sprawią, że potencjalny odwiedzający będzie wiedział, z kim ma do czynienia. Wówczas podejmie też szybką decyzję: chcę obserwować ten fanpage, czy ta tematyka jest mi potrzebna? Odpowiedź twierdząca sprawia, że odwiedzający chce obserwować profil. A w ten sposób budujesz markę osobistą. 

Kolejnym krokiem jest oczywiście regularna publikacja postów. Jak napisać post na Facebooku już wiesz. Zadbaj o to, by temat był dokładnie określony i dotyczył np. jednego produktu lub usługi. Pamiętaj o dodaniu w treści ciekawych emotek, by zwiększyć czytelność. 

Po napisaniu treści i stworzeniu grafiki możesz wybrać opcję „publikuję”. Zaznacz czas publikacji posta na fb i określ grono publiczność. Post może być publiczny, czyli widoczny dla wszystkich, lub tylko dla znajomych.

Kiedy pisać i publikować posty na FB?

W kwestii czasu publikacji postów prowadzone są szczegółowe badania. Według informacji podanych przez Sprout Social największą widoczność mają posty publikowane we wtorek, środę, czwartek i piątek

Jeśli zdecydujesz się na publikacje we wtorek o godzinie 10, to zdaniem specjalistów masz największe szanse na wysokie zasięgi i zaangażowanie potencjalnych klientów. Podobny skutek osiągniesz, jeśli zdecydujesz się na publikację we wtorek o godzinie 12 w południe.

Instrukcja pisania i dodawania postów na Facebooku — podsumowanie

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie firmowego Facebooka i w ten sposób chcesz osiągnąć branżowy sukces, to zadbaj o detale. Na odbiór marki w wirtualnym świecie ma wpływ wiele kluczowych czynników. Zadbaj o to, by posty na fb były publikowane regularnie. Wykorzystuj tylko grafikę o świetnej rozdzielczości. Ponadto zadbaj o regularne udzielanie odpowiedzi potencjalnym klientom i organizuj konkursy, które zwiększą zasięg profilu.

Profesjonalny wizerunek sprawia, że ludzie chętniej korzystają z usług i w mniejszym stopniu zwracają uwagę na cenę produktu lub usługi. Oczywiście nie zwalnia Cię to z obowiązku dotrzymywania słowa lub dbania o jakość. W wirtualnym światku dobre nowiny rozchodzą się szybko, ale te złe roznoszą się z prędkością światła 🙂

Jeśli masz trudności z kreatywnym tworzeniem postów, skorzystaj z pomocy specjalistów. Zapewniam Cię, że gra jest warta świeczki 🙂

Ewelina Rutkowska
Ewelina Rutkowska

Wszechstronny umysł i nietuzinkowa osobowość sprawiają, że życie jest ciekawe, a projekty zawodowe nieszablonowe.

Współpraca z copywriterem może być korzystna dla dwóch stron. Teraz możesz to sprawdzić osobiście, bowiem łączy nas wspólny cel – zwiększanie zasięgów Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych.

Projektuję skuteczne teksty sprzedażowe i energiczne artykuły blogowe – uwielbiam zawodowe wyzwania.