Dzisiejszy świat opanowały piękne obrazki i zdjęcia, które przykuwają uwagę, zachwycają i sprawiają, że klienci chcą zrobić zakupy. Dowiedz się, jak robić dobre zdjęcia produktowe, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupów.
Zdjęcia produktowe – kto powinien je robić?
Prowadzenie firmy może przynosić wiele korzyści i przyjemności, ale jest to także ciężka harówka. Aby z sukcesami prowadzić sprzedaż produktów w sieci, musisz zadbać o odpowiednie i atrakcyjne przedstawienie każdego towaru. Do tego właśnie konieczna jest fotografia produktowa. Profesjonalnie wykonane zdjęcia zatrzymują odbiorcę i sprawiają, że klienci przeglądają kolejne towary dostępne w ofercie i decydują się na zakupy.
Jak zrobić profesjonalne zdjęcia produktowe na stronę internetową?
Zastanawiasz się, jak zrobić zdjęcia produktów, które będą wyglądały atrakcyjnie, a także spełnią wszystkie Twoje oczekiwania? Zdjęcia, które zatrzymają potencjalnych klientów na stronie internetowej i będą na tyle przykuwały uwagę w sieci, że zyskasz nowych odbiorców? Musisz zastosować się do kilku zasad!
Po pierwsze światło
Dobre światło to podstawa. Odpowiednio oświetlony przedmiot wygląda znakomicie i przykuwa uwagę. W fotografii produktowej wyróżniamy dwa rodzaje światła: delikatne (tzw. soft lighting) i mocne (tzw. hard lighting). To drugie daje efekt widocznego kontrastu, jednak moim zdaniem lepsze jest delikatniejsze, subtelne światło. Wtedy odbiorca bardziej skupia swój wzrok na rzeczy. Jeżeli chcesz uzyskać naturalne źródło światła, unikaj ustawiania przedmiotu w bezpośrednim nasłonecznieniu. Możesz użyć także filtrów i modyfikatorów źródła światła. Jeżeli światło wpada przez okno lub pochodzi z żarówki, możesz zasłonić je firanką lub kawałkiem materiału, co “przygasi” promień i nada delikatniejszy efekt. Wśród najpopularniejszych narzędzi, jakie można wykorzystać w fotografii produktowej są lampy pierścieniowe. Otacza ona obiektyw tworząc równomierne światło. W ten sposób można podkreślić detale i wyeliminować cienie.
Po drugie kąt nachylenia
Pamiętaj, że robiąc zdjęcia produktowe musisz wybrać odpowiedni kąt nachylenia, dzięki któremu towar będzie wyglądał i prezentował się znakomicie. Rób zdjęcia tak, by były interesujące dla odbiorców. W fotografii produktowej można wyróżnić trzy podstawowe perspektywy:
- 90 stopni – tzw. perspektywa ptasia – przedmiot fotografowany jest z góry
- 45 stopni – kąt nachylenia, który pozwala zachować trójwymiarowość przedmiotu, metoda najczęściej stosowana w fotografii produktowej
- 0 stopni – z poziomu stołu – pozwala na fotografowanie stojących rzeczy, takich jak wazon, lampa, kosmetyki…
Po trzecie ustawienia makro
Kombinuj z ustawieniami makro. Pamiętaj, jak ważny jest zoom na detal! Musisz przedstawić każdy element fotografowanego produktu, aby zachęcić klienta do zakupu. Ustawienie makro pomaga wyostrzyć go i sprawia, że wygląda on jeszcze lepiej.
Po czwarte tło i oprawa wizualna
W fotografii produktowej najlepiej sprawdzi się delikatne i proste tło. Nie może ono odwracać uwagi od przedmiotu. Jak sama nazwa wskazuje – ma być tłem, nie może zdominować całego obrazu. Zadbaj o to, żeby fotografowany przedmiot zawsze „grał pierwsze skrzypce”.
Dlatego lepiej jest wybrać białe tło, ponieważ najlepiej skupia ono uwagę widza na fotografowanym produkcie. Jednak w niektórych przypadkach zdecydowanie lepiej sprawdzi się ciemne tło – grafitowe lub granatowe. Wybór zależy od tego, jakie chcesz wzbudzić emocje lub kto jest potencjalnym odbiorcą.
Podsumowując: jasne tła świetnie sprawdzają się przy zdjęciach ubrań, zabawek, czy kosmetyków, ciemne lepiej komponują się przy produktach luksusowych, takich jak: złota biżuteria, samochody lub kosmetyki dla mężczyzn. Tło można również wybrać tematycznie, by korespondowało z przedmiotem, co wpływa pozytywnie na przedstawienie jego zastosowania.
Po piąte kompozycja
Jeżeli chcesz, aby na zdjęciu znalazło się więcej przedmiotów, kombinuj z różnymi ustawieniami i kątami fotografowania. Rób zdjęcia, póki nie osiągniesz zadowalającego efektu, a obraz nie będzie idealny.
Po szóste stabilizacja obiektywu
Stabilizator to absolutny must have. Znasz te historie, kiedy robisz zdjęcia, a ręce drżą Ci ze zmęczenia lub stresu? Skorzystaj ze stabilizatora, który pomoże uchwycić nieporuszony obraz. Zdjęcie wychodzi o wiele ładniejsze, nie męczysz rąk i szybciej wykonujesz pracę!
Czy można robić zdjęcia produktów telefonem?
Czy wiesz, że wcale nie musisz mieć aparatu cyfrowego, aby robić profesjonalne zdjęcia produktowe? Dzisiaj zdjęcia wykonane smartfonem nie przypominają już tych, o których żartobliwie mawiało się „zrobione kalkulatorem”.
Oczywiście w tym wypadku również musisz zadbać o odpowiednie oświetlenie i ustawienia. Aparaty w telefonach są bardzo „inteligentne” i często myślą za nas. Korzystaj też z dobrych aplikacji do obróbki zdjęć. Pamiętaj jednak, że gotowe tła nie wyglądają naturalnie, a w niektórych przypadkach nawet śmiesznie. Jeżeli chcesz osiągnąć upragniony efekt, warto skorzystać z usług profesjonalistów.
Chcesz cieszyć się wzrostem sprzedaży?
Dlaczego dobre zdjęcia są tak ważne? Ponieważ teraz „kupujemy obrazkami”. Produkty sprzedawane w sieci nie są dostępne na żywo. Nie możemy ich dotknąć ani obejrzeć z bliska. Dobrze wykonane zdjęcia produktowe z zoomem na detal, świetne otoczenie i odpowiednio zaprezentowany przedmiot to połowa sukcesu, a dobrze wykonana fotografia reklamowa może “narysować” przyszłość Twojej firmy. Jeżeli zależy Ci na wyjątkowych zdjęciach, które zwiększą sprzedaż, skorzystaj z pomocy ze strony osób z doświadczeniem – skontaktuj się z naszą agencją.