Platforma LinkedIn powstała z myślą i specjalistach branżowych z całego świata. To właśnie tu nawiążesz relacje służbowe, znajdziesz pracę lub zdobędziesz nowe umiejętności. W jaki sposób korzystać z tej platformy i jak pisać posty na LinedIn? Oto garść informacji, które pomogą Ci zdobyć branżowy szczyt!

Czym jest platforma LinkedIn i kiedy warto z niej korzystać?

Platforma LinkedIn powstała w 2002 roku w Stanach Zjednoczonych. Ten popularny serwis społecznościowy zrzesza specjalistów z całego świata, ponieważ ułatwia nawiązywanie kontaktów biznesowych i zawodowych. W tej chwili można się do niego zalogować z 200 krajów, a łączna ilość użytkowników przekroczyła już 750 mln.

Ze względu na zasięgi i tworzenie zupełnie nowych możliwości warto założyć konto na tej platformie. Dzięki niej możesz zdobyć pracę marzeń, zwiększyć wartość swojej marki osobistej lub zwyczajnie otrzymać nowe zlecenia dla swojej firmy.

Czego wystrzegać się w czasie pisania postów na LinkedIn?

Zanim zajmiesz się publikacją postów i wpisów na platformie LinedIn, musisz wiedzieć, że w tym przypadku nie ma miejsca na lajtowe wpisy o niskiej jakości. To właśnie w tym miejscu w sieci jesteś rozpoznawalny po języku, który stosujesz lub wiedzy, którą propagujesz. A więc jeśli chcesz zabłysnąć w świecie specjalistów, koniecznie zwracaj uwagę na:

  • język, którym się posługujesz,
  • tematykę, o której piszesz,
  • jakość przekazywanych treści oraz ich pokrycie w świecie rzeczywistym.

Oczywiście na platformie nie można wstawiać postów, które są przepełnione uprzedzeniami lub nienawiścią.

Czy czas publikacji postów na LinkedIn ma znaczenie?

LinkedIn to platforma branżowa. Specjaliści korzystają z niej o różnych porach, chociaż największy ruch notowany jest we wtorki i w środy w godzinach pomiędzy 10:00 a 12:00. Aby budować swoją społeczność, warto zadbać o to, by posty były publikowane regularnie przynajmniej raz w tygodniu. 

Wymiary postów na LinkedIn — poznaj optymalną wielkość

Wielkość grafiki na każdym portalu społecznościowym nieco się od siebie różni. W przypadku LinkedIn obrazki nie powinny przekraczać 1200 × 628 pikseli. W przypadku zdjęcia profilowego wygląda to nieco inaczej, ponieważ powinno się ono mieścić w wymiarze 400 × 400 pikseli na profilu prywatnym i 300 × 300 na firmowym. Wielkość grafiki nie powinna przekraczać 8 MB.

Jak dodawać posty na LinkedIn?

Dodanie posta na platformę nie jest trudne. Wystarczy, że uzupełnisz puste pola, pisząc treść posta, dodasz odpowiednią grafikę i całość opublikujesz. Resztą zajmą się Twoi obserwatorzy, którzy dopuszczą się interakcji. I z pewnością możesz być im za to wdzięczny 🙂

Instrukcja pisania na LinkedIn — napisz skuteczny post firmowy

Aby post na LinkedIn był poczytny, zwróć uwagę na to, by już na początku stworzyć swój unikalny i rozpoznawalny styl komunikacji z potencjalnymi odbiorcami. Nawet jeśli na początku Twoje wpisy będą zawierały drobne błędy lub nie będą aż tak spójne, jak byś chciał, daj sobie czas. Na swoje nazwisko i tytuł eksperta trzeba trochę popracować. Ważne jednak, byś z tych błędów wyciągał wnioski. Baw się sposobem komunikacji z czytelnikami. możesz próbować, testować, sprawdzać, aż znajdziesz, metodę, która przyniesie Ci największą satysfakcję. To jedyna droga do tego, by zdobyć umiejętności i pisać bardzo dobre posty na LinkedIn, które w przyszłości będziesz mógł również promować.